Miljöförstörelse
Miljöförstörelse
Är det bara jag som tycker att det är våra bilar som är boven i spelet ?
SV: Miljöförstörelse
De ÄR en stor bov i miljöförstöringen, och de blir bara fler och fler.
(bra tråd, jag skall posta lite fakta här sen)

(bra tråd, jag skall posta lite fakta här sen)

Industrier står väl också för en ganska fett del av problemet.
Men visst, själv åker man buss till plugget!
Men visst, själv åker man buss till plugget!

Ett av problemen med just bilarna är, att om man har "begränsad ekonomi" (ett alternativuttryck för att lida av fattigdom), så har man inte råd att ersätta den bil man har och som har några år på nacken med en miljövänligare variant.
Min önskedröm är en Ford Focus, men realiteten är nog den att Volvon får rosta ihop i stilla majestät.
Min önskedröm är en Ford Focus, men realiteten är nog den att Volvon får rosta ihop i stilla majestät.
Vad är det för fel med en MountainBike ?
Som Gert Fylking hade sagt: ÄNTLIGEN!Grön Göling skrev: Ett av problemen med just bilarna är, att om man har "begränsad ekonomi" (ett alternativuttryck för att lida av fattigdom), så har man inte råd att ersätta den bil man har och som har några år på nacken med en miljövänligare variant.
word! Jag håller faktiskt med dig denna gången

Jag har en rätt så bra bil och bara två år, en Toyota Corolla som är hyfsat miljövänlig men jag vill ha en Toyota Prius men det har jag inte råd med. Helst av allt vill jag ha en elbil eller något annat som inte spyr ut avgaser.
Jag försöker gå till jobbet så mycket jag kan eller cykla och jag hoppas verkligen att andra börjar tänka i samma banor. Flyttar närmre jobben fast där är tendensen helt tvärt om. För att få råd att bo i t.ex. Göteborg måste man flytta ut för att jobba i stan. Då blir resorna långa och dyra.
Har inte råd!Little John skrev: Vad är det för fel med en MountainBike ?
Bilen blev en sorts arvegods, därav den.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Little John skrev: Vad är det för fel med en MountainBike ?
Till Dig John,
tänk dig en talgoxe som inför en stundande vinter har ätit upp sig
ordentligt för att kunna utstå en annalkande bister tid.
Tänk dig sedan en Grön Göling som till vissa delar har drag av denna
talgoxes rondör. Än så länge kan du säkert följa mig i tanken.
Men skulle du kunna tänka dig en sådan fågel på en mountainbike?
Det är inget fel med en mountainbike, det är inget fel på en Grön Göling.
Men oförenliga tycks mig de två . . . som prästen sa (?), eller hur det nu va.

Här snackar vi gammaldags, hederlig damcykel. Pronto!

Med korg på styret för att ta hem husbondens pilsner å annat godis.
Å en i pakethållaren anbringad "Dra-maten"-vagn för annat, mindre värdefullt.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
SUDO!...gubbtjyv!

Och jag som trodde du håller på med att bygga en hemsida med mycket "lull"Grön Göling skrev: SUDO!...gubbtjyv!![]()
![]()
![]()

Vaddå annat godis ? Finns dom ?Med korg på styret för att ta hem husbondens pilsner å annat godis.
Nu tror jag allt du är ute och cyklar. Visst jag, det var ju det du inte var.Grön Göling skrev: SUDO!...gubbtjyv!![]()
![]()
![]()

De tre punkterna får du utläsa som ordern jag inte vågar sätta ut i tryck. Man ombeds ju att vårda sitt språk någorlunda härinne.DimensionX skrev:Grön Göling skrev: SUDO!...gubbtjyv!![]()
![]()
![]()
Nu tror jag allt du är ute och cyklar. Visst jag, det var ju det du inte var.

18% av allt koldioxidutsläpp kommer från djurindustrin, alltså är djurindustrin större miljöbov än bilarna.
Ät vegetariskt!
Ät vegetariskt!
Men hur mycket % av allt koldioxidutsläpp kommer från bilarna då?
Kan man lita på siffrorna om dom nu finns?
Kan man lita på siffrorna om dom nu finns?
Tänkte komma med ett långt inlägg men vet inte om jag vågar.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det är lätt att kräva att alla ska åka kollektivt eller cykla om man bor i stan. Bor man på landet med begränsade busstider och långa avstånd så är bilen en nödvändighet. Det hade varit bra för miljön om miljöbilar och miljövänligt bränsle hade skattesubventionerats rejält, det hade säkert gjort mer för miljön än att försöka få bort alla bilar. Sverige är ju delvis väldigt glesbebyggt, vill vi ha kvar befolkningen på landsbygden så behövs bilen.
Ett exempel på hur det ser ut för mej:
När jag ska börja klockan 6 så måste jag antingen komma drygt en timma för sent eller så måste jag åka till jobbet senast kl 17 kvällen innan. Med bil tar det ca 20 minuter. Om bussen hade kört så jag hade kunnat åka med den så hade det bara varit jag, chauffören och kanske nån enstaka person till, dvs betydligt större avgasutsläpp än när jag kör bil.
Ett exempel på hur det ser ut för mej:
När jag ska börja klockan 6 så måste jag antingen komma drygt en timma för sent eller så måste jag åka till jobbet senast kl 17 kvällen innan. Med bil tar det ca 20 minuter. Om bussen hade kört så jag hade kunnat åka med den så hade det bara varit jag, chauffören och kanske nån enstaka person till, dvs betydligt större avgasutsläpp än när jag kör bil.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Källa för påståendet?voyagi skrev: 18% av allt koldioxidutsläpp kommer från djurindustrin, alltså är djurindustrin större miljöbov än bilarna.
Ät vegetariskt!
Detta är ett vanligt patetiskt propagandainlägg från veganvärlden som försöker påverka andra att göra som dem, med spam eller våld. Samma människor som krossade Göteborg eller som härjade i Danmark nyligen. Släpper ut minkar till en säker död, fast dem dog i frihet

Nej, jag äter blandad kost där det ingår både grönt, fisk, fågel och kött.
Våga äta kött!

Och du är säker på det?voyagi skrev: 18% av allt koldioxidutsläpp kommer från djurindustrin, alltså är djurindustrin större miljöbov än bilarna.
Ät vegetariskt!
Säger som rancor, har du länk till någon källa som bestyrker saken?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Nu finns det säkert många sätt att räkna det här på, men enligt SCB så stor jordbruket för 2,9% av koldioxidutsläppen (2003). Lögn, förbannad lögn och statistik.voyagi skrev: 18% av allt koldioxidutsläpp kommer från djurindustrin, alltså är djurindustrin större miljöbov än bilarna.
Ät vegetariskt!
Gris är gott!