Linuxföretag i Skåne?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
TheOne

Linuxföretag i Skåne?

Inlägg av TheOne »

Nu är det så att min kära mor ska flytta sin firma om ett år, från centrala Kristianstad till vårat lugna hem på landet strax utanför!

Och nu är det så bra att jag har lyckats övertala henne om att byta till Linux. Genom att försiktigt introducera det till henne på mina föräldrars dator så börjar hon nu tycka om det. Och som alla företag så jagar hon onödiga kostnader, det är också en stor anledning till att hon vill byta.

Men nu till saken:

Det jobbar bara två stycke på företaget, morsan och hennes sekreterare. Morsan söker nu ett företag som kan:

1: Komma till henne och ge både morsan och hennes sekreterare en genomgång av Linux. (en introduktion)

2: Installera ett nätverk som funkar bra, dela skrivare, skicka filer mellan datorer, för att minimera springandet som råder på deras kontor (det är en advokatfirma, så lagböcker på CD ska också fungera etc.). De har tänkt på en Linuxserver i något rum och sedan deras två datorer som klienter, allt för att skära i kostnaderna.

3: De vill ha en "hands-on" kurs i Linux på ett par dagar kanske, där de sitter vid datorerna och lär sig att "klicka här för att öppna FireFox, och här finns"word" etc.

4: Samt att de vill ha någon att ringa (support) om det krånglar, om nätverket är nere eller liknande.

Jag:

Har bara ett önskemål, att det är Ubuntu, för det är det jag kör så det skulle underlätta om jag eventuellt skulle hjälpa dom med något.

MVH// Adrian Larsson.
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: Linuxföretag i Skåne?

Inlägg av Recordable »

Varför leta efter något slags Linuxföretag när du väl redan besitter all nödvändig kunskap om hur det mesta gällande Linux fungerar? Annars kan väl din morsa och hennes sekreterare gå med här i forumet?  :)
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

Recordable skrev: Varför leta efter något slags Linuxföretag när du väl redan besitter all nödvändig kunskap om hur det mesta gällande Linux fungerar? Annars kan väl din morsa och hennes sekreterare gå med här i forumet?  :)
Grejen är ju att det liksom ska vara IRL, på riktigt, ingen av dom har någon imponerande datorvana så att kunna föra ett samtal med en "riktig" person tror jag är mycket bättre.

BTW;  Jag kan inte allt som behövs, den där visionen med klienter mot en server har jag ingen aning om hur man fixar. Klart man kan läsa sig till allt, men jag har inte den tiden!  :(
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av CrashLord »

Jonas på linuxportalen har väl ett linux företag där han lär ut och tar hand om nätverket?
Det är Helsingborgs baserat.
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

CrashLord skrev: Jonas på linuxportalen har väl ett linux företag där han lär ut och tar hand om nätverket?
Det är Helsingborgs baserat.
Perfekt!

Kontaktar honom!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Innan du hade skrivit ditt sista inlägg om att du skall kontakta honom, hann jag gå till Linuxportalen och
leta fram hans mailadress. Jag sände honom ett mail med länk till denna tråd.

Sedan skadar det självfallet inte att även du, från ditt håll, söker kontakt med honom. Här har du länkadressen till deras hemsida:  http://www.trinix.se/

Lycka till!

Hälsar
Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Killen har stor erfarenhet. Kolla bloggen.
http://www.jonasbjork.net/about/
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

Broder Tuck skrev: ;D
Innan du hade skrivit ditt sista inlägg om att du skall kontakta honom, hann jag gå till Linuxportalen och
leta fram hans mailadress. Jag sände honom ett mail med länk till denna tråd.

Sedan skadar det självfallet inte att även du, från ditt håll, söker kontakt med honom. Här har du länkadressen till deras hemsida:  http://www.trinix.se/

Lycka till!

Hälsar
Broder Tuck
Du gjorde något innan jag hade skrivit något, samma här!

Jag har redan mailat honom!  ;)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"