Det där med fisk och att vara utlänning!
SV: Det där med fisk och att vara utlänning!
Ingen in t.ex Tyskland ifrågasätta namnet "Negerkuss"
(negerkyss)

Negerbollar heter det, inget annat!
Ordet härstammar från spanska, portugisiska och äldre italienska "negro", som betyder svart och som härstammar från latinets "niger" med samma betydelse.
Förut fanns det t.o.m sprayfärg som hette "Negro black"! Det finns inget som helst nedvärderande i ordet "neger".
Ordet härstammar från spanska, portugisiska och äldre italienska "negro", som betyder svart och som härstammar från latinets "niger" med samma betydelse.
Förut fanns det t.o.m sprayfärg som hette "Negro black"! Det finns inget som helst nedvärderande i ordet "neger".

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Little John skrev: Frugan skickade iväg mig idag för att köpa fiskfiléer. Spelar ingen roll vilka. sa hon.
Kom till ICA:s fiskdisk och frågade efter filèer som jag tyckte mycket om:
HAR NI ALASKA POLLACKER ?
(Blev utkastat och maila just nu från ett gömställe![]()
![]()
![]()
![]()
)
Ni får ursäkta mig, men, jag har nu läst ditt inlägg tre gånger, och jag fattar inte skämtet!?

Alaska Pollock = Sej
Fattar fortfarande inte!Little John skrev: Alaska Pollock = Sej

Pollock...Pollack ?( en polsk medborgare)
De kallas ju myrstackar!vulfgar skrev: Negerbollar är för mej precis sådana som kokosbollar, fast med strössel istället för kokos.
Nu blir jag hungrig!
Negerkyssar kallas i Sverige även för Teaterkonfekt och består av en vit platta med mintsmak varpå vilar en liten pöl (kyss) av mörk choklad. Mmmm, så goda.Little John skrev: Ingen in t.ex Tyskland ifrågasätta namnet "Negerkuss"(negerkyss)
Håller om dig med det!Hund skrev: Det finns inget som helst nedvärderande i ordet "neger".![]()
Pollack, Kaj - svensk filmregissör, senast aktuell med den Oscarsnominerade "Såsom i himlen"Little John skrev: Pollock...Pollack ?( en polsk medborgare)
Polack - polsk medborgare
Har ni fått nog av mig som messerschmitt snart?

Jaha, och?Little John skrev: Pollock...Pollack ?( en polsk medborgare)

Varför blev dom arga?
Det var lite överdriven...............

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kan bara säga att fisken Sej är bland den sämsta ätfisken man kan köpa. Tråkig färg, torr och inte alls god.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Nu har jag en vän här !! Håller medk_jermeus skrev: Kan bara säga att fisken Sej är bland den sämsta ätfisken man kan köpa. Tråkig färg, torr och inte alls god.

Gravad lax hit och dit.. Abborre är den absolut godaste fisken! 

SJÖTUNGA eller fiskar du abborre själv? i så fall håller jag med

Klart jag fiskar den själv! 
Köpa fisk? Vad är det för dumheter?

Köpa fisk? Vad är det för dumheter?

I kvarnsjön som jag har framför dörren finns ingen sjötunga....
MEN ABBORRE och GÄDDA !
MEN ABBORRE och GÄDDA !
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Nejnejnej!!! Köp sej-filéer, helst lite tjock. OBS! Inte från frysdisken, utan i fiskaffären. Vänd filéerna i grovt rågmjöl och stek i smör. Krydda med lite citronpeppar och salt. När du tagit upp dom ur pannan så klipp över mer dill och häll på lite grädde. Mycket mumsigt!!!k_jermeus skrev: Kan bara säga att fisken Sej är bland den sämsta ätfisken man kan köpa. Tråkig färg, torr och inte alls god.
Fö är makrill den läckraste firren, men den måste vara pinfärsk, helst dörjmakrill, och den skall bara ätas på sommaren. Under vintern så smakar den tran.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Jag säger bara en sak: RÖDING!
Rökte makrill under förra sommaren.....Bara toppen !!
Makrill är en underbart rolig fisk att fiska med!vulfgar skrev:Nejnejnej!!! Köp sej-filéer, helst lite tjock. OBS! Inte från frysdisken, utan i fiskaffären. Vänd filéerna i grovt rågmjöl och stek i smör. Krydda med lite citronpeppar och salt. När du tagit upp dom ur pannan så klipp över mer dill och häll på lite grädde. Mycket mumsigt!!!k_jermeus skrev: Kan bara säga att fisken Sej är bland den sämsta ätfisken man kan köpa. Tråkig färg, torr och inte alls god.
Fö är makrill den läckraste firren, men den måste vara pinfärsk, helst dörjmakrill, och den skall bara ätas på sommaren. Under vintern så smakar den tran.

Nu är du elak