..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Grön Göling skrev:
Vad översätter ni Do(ugh)nuts till?
De é en flottyrring!
Hmmm....fyllda munkar då?
Och kom nu inte dragande med "berusade.....nånting"
Ja, både fyllda och "vanliga". Det är någon friterad smet i cirkel med socker på. Har även sätt dem doppade i choklad eller som i USA med olika fyllningar
Här var det färska donuts, känn dig som en amerikansk polis och slå batongen i skallen på folk på vägen hem från ICA. (själv skaffar jag mina munkar på konsum). Folk ligger som nedslagna käglor utefter vägen när jag käkar munkar.
Prova du att folieugnsbaka en fisk med mycket smak, makrill t.ex. (inte lax!) på en bädd av spenatblad, äppeltärningar och övriga kryddor efter smak....
När man pratar med norrmän tror man ibland att man förstår varandra bättre än man egentligen gör...
En bekant var och åkte skidor i norge. När dom lekte i snön brottade han ner sin kompis norska flickvän och skrek "jag ska pula dig".
Tydligen betyder det inte alls "jag ska trycka duitt ansikte fullt med snö" i norge...
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
vulfgar skrev:
Bullar med fyllning av sylt eller äpplemos i? Urk, blä, dom kallar jag inte för nånting!
Vaniljmunkar?
Äppelmunkar?
Hallonmunkar?
Aldrig sett såna??
Sett och sett, jag vägrar betrakta dom som ätbara! Möjligen då vaniljbullar, men då kallar jag dom för vaniljbullar, inte munkar. Munkar (ätbara) är för mej den göteborgska varianten, fluffigt vitt skum med choklad utanpå. Mums!
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
vulfgar skrev:
Bullar med fyllning av sylt eller äpplemos i? Urk, blä, dom kallar jag inte för nånting!
Vaniljmunkar?
Äppelmunkar?
Hallonmunkar?
Aldrig sett såna??
Sett och sett, jag vägrar betrakta dom som ätbara! Möjligen då vaniljbullar, men då kallar jag dom för vaniljbullar, inte munkar. Munkar (ätbara) är för mej den göteborgska varianten, fluffigt vitt skum med choklad utanpå. Mums!
mmmmmm! Det händer att jag köper ett 8-pack och bara smäller i mig, de väger ju bara några gram per styck men sedan får man magknip och mår illa... fast det är det lätt värt
vulfgar skrev:
Vaniljmunkar?
Äppelmunkar?
Hallonmunkar?
Aldrig sett såna??
mmmmmm! Det händer att jag köper ett 8-pack och bara smäller i mig, de väger ju bara några gram per styck men sedan får man magknip och mår illa... fast det är det lätt värt
Vi kallar dem cocosbollar vi....eller chokladbollar.
För mig är det negerbollar. Så hette de förr, innan larvet med rasism satte in och träffade dem hårt, och så heter de för mig än idag.
Fast jag tror att det står havrebollar på paketen??
Liten extra upplysning: Då jag och mina barn bodde i Vagnhärad, så öppnade Delicato-fabriken som ligger i Trosa upp en ny line och firade det med öppet hus för alla intresserade. Jag tror att de flesta i kommunen var intresserade, mest för att de frikostigt bjöd på hela sitt sortiment, så mycket man orkade.
Jag orkade en bit mandeltårta och sen var det bra. Den var för mäktig Ungarna åt sig igenom det mesta, däribland ett flertal kokosbollar.