Riktigt roligt inlägg ( engelska )
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Riktigt roligt inlägg ( engelska )
Helt grym!!!

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Det är väl som flertalet människor som inte är datorkunniga. Skulle inte bli så förvånad om någon person som inte kan nått om datorer skulle säga något sånt där. Men visst är det sorgligt. 

- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Urch va tråkig jag känner mig men det känns som om personen som skrev detta har 100% kontroll för även min mamma vet om att det finns alternativa operativsystem och att Windows är ytbyttbart. Snubben hade koll på OS/2 och då har man även koll på Linux.
Hur som hest, det var roligt men "faken" tar udden av humorn.
Hur som hest, det var roligt men "faken" tar udden av humorn.
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Undra vad han fick för svar på det där?
KUL! Fejkat eller ej....
[img width=58 height=57]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... roucho.gif[/img]
[img width=58 height=57]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... roucho.gif[/img]
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Måste vara fejk, helt klart. Men fortfarande roligt! 
--- Jag tog mig friheten att översätta det till Swedish!
"Menar du att den där s.k Linux kan köras på en dator utan någon som helst hjälp från Windows? Alltså utan boot disk, drivrutiner och tjänster alls?
Det tycker jag låter orimligt.
Om det var sant (och det tvivlar jag på), då skulle företagen sälja datorer utan Windows. Eftersom detta inte sker, måste det alltså finnas något sorts fel i dina beräkningar. Jag hoppas du förstår att Windows är mer än bara Office? Det är ett helt system som kör datorn från början till slut, och det är en väldigt svår sak att åstadkomma. Många människor inser inte det.
Microsoft spenderade just 9 miljarder dollar och många år för att skapa Vista, så det låter inte troligt att något nytt alternativ bara kan ploppa upp från ingenstans, bara sådär. Det skulle krävas miljarder och åter miljarder för att lyckas med det. IBM försökte, och spenderade en stor summa pengar på att utvekla OS/2 men kunde aldrig komma ikapp Windows. Apple försökte skapa sitt eget system i flera år, men till slut gav de upp och flyttade till Intel och Microsoft.
Det är helt enkelt inte möjligt att en freeware som Linux kan utveklas så mycket att den kan köra hela datorn från början till slut, inte utan att använda sig av några av Windows viktigaste delar. Helt omöjligt.
Jag tror att du måste tänka om dina antaganden."
Posted by: jerryleecooper Posted on: 03/14/07

--- Jag tog mig friheten att översätta det till Swedish!

"Menar du att den där s.k Linux kan köras på en dator utan någon som helst hjälp från Windows? Alltså utan boot disk, drivrutiner och tjänster alls?
Det tycker jag låter orimligt.
Om det var sant (och det tvivlar jag på), då skulle företagen sälja datorer utan Windows. Eftersom detta inte sker, måste det alltså finnas något sorts fel i dina beräkningar. Jag hoppas du förstår att Windows är mer än bara Office? Det är ett helt system som kör datorn från början till slut, och det är en väldigt svår sak att åstadkomma. Många människor inser inte det.
Microsoft spenderade just 9 miljarder dollar och många år för att skapa Vista, så det låter inte troligt att något nytt alternativ bara kan ploppa upp från ingenstans, bara sådär. Det skulle krävas miljarder och åter miljarder för att lyckas med det. IBM försökte, och spenderade en stor summa pengar på att utvekla OS/2 men kunde aldrig komma ikapp Windows. Apple försökte skapa sitt eget system i flera år, men till slut gav de upp och flyttade till Intel och Microsoft.
Det är helt enkelt inte möjligt att en freeware som Linux kan utveklas så mycket att den kan köra hela datorn från början till slut, inte utan att använda sig av några av Windows viktigaste delar. Helt omöjligt.
Jag tror att du måste tänka om dina antaganden."
Posted by: jerryleecooper Posted on: 03/14/07
...och sen var den lille rackarn längre ned på sidan så sööööt.
[img width=104 height=171]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... uxhalf.png[/img]
[img width=104 height=171]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... uxhalf.png[/img]
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jovisst, väldigt söt... en blodtörstig pingvin som kallblodigt tänker mörda en stackars försvarslös msn fjäril... jättegulligt...Grön Göling skrev: ...och sen var den lille rackarn längre ned på sidan så sööööt.

YEP!Recordable skrev:Jovisst, väldigt söt... en blodtörstig pingvin som kallblodigt tänker mörda en stackars försvarslös msn fjäril... jättegulligt...Grön Göling skrev: ...och sen var den lille rackarn längre ned på sidan så sööööt.
![]()