The SETI crunchers of the Swedish Ubuntu LoCo
SV: The SETI crunchers of the Swedish Ubuntu LoCo
Lyckades nu att komma in. Men processorn går i 100% hela tiden...Inte bra det.
Skojar du om 100%?Little John skrev: Lyckades nu att komma in. Men processorn går i 100% hela tiden...Inte bra det.
Just in case...
SETI använder ALL ledig CPU som finns att få tag på och målet är att användaren inte märker något att SETI tar 100% CPU för dess process skall vara minst prioriterad i hela systemet i princip.
Du lånar alltså ut all din lediga CPU till SETI som använder processorn för att leta efter aliens

rancor?Bobcat skrev: Vad är "Request team founder transfer"?
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
http://www.worldcommunitygrid.org/proje ... esearch.doEmil.s skrev: Hm, finns det inte något liknande projekt för att stödja cancer forskningen också?
Jag såg att det fanns en kanal för svenska cancerfonden också - hann dock aldrig få igång det igår kväll.
Samma här, båda cpukärnorna går i 100% hela tiden. 
Är väl tveksamt om det är värt det.

Little John skrev: Lyckades nu att komma in. Men processorn går i 100% hela tiden...Inte bra det.
Värt den ökade el-kostnaden?depeo skrev: Samma här, båda cpukärnorna går i 100% hela tiden.
Little John skrev: Lyckades nu att komma in. Men processorn går i 100% hela tiden...Inte bra det.

bumpBobcat skrev:rancor?Bobcat skrev: Vad är "Request team founder transfer"?
Byte av vem som skapade gruppen, antar om t.ex. jag går och dör så är det bra om någon annan kan uppdatera gruppens hemsida, lite info och sådana saker.Bobcat skrev:bumpBobcat skrev:rancor?Bobcat skrev: Vad är "Request team founder transfer"?
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Tycker jag har kryssat var enda jäkla ruta i synaptic ... blir tom dubbla poster ..rancor skrev:Ah, du måste tillåta paket från universe eller vad det heter. Jag sitter inte med någon Ubuntu framför mig just nu. Det gör du i Synaptic och så aktiverar du paket från fler källornicefinger skrev: Hmm ...
nicefinger@dator:~$ sudo apt-get install boinc-manager boinc-client boinc-app-seti
Password:
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd... Färdig
E: Kunde inte hitta paketet boinc-app-seti
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
I synaptic, öppnar du "förråd".
Bocka i universe och multiverse.
Bocka i universe och multiverse.
Får se om jag kommer ihåg lösenordet!
Edit; Jap! Inne nu!

Edit; Jap! Inne nu!

Senast redigerad av 1 TheOne, redigerad totalt 4 gånger.
Jajjamen!! Såg detta. Det är du och jag än så längeTheOne skrev: Får se om jag kommer ihåg lösenordet!![]()
Edit; Jap! Inne nu!![]()

Jag har registrerat mig, men det tar tid att scanna...lol.
Konstiga är att jag lämnade lill datorn igång över natt och hela dagen, men den har inte scannat under hela den tiden. Bara 3 timmar? (Kör ubuntu på den)
Edit: Såg just att den skickat upp ett resultat och credits är visst pending där. Undrar hur lång tid det tar innan man får de creditsen?
Konstiga är att jag lämnade lill datorn igång över natt och hela dagen, men den har inte scannat under hela den tiden. Bara 3 timmar? (Kör ubuntu på den)
Edit: Såg just att den skickat upp ett resultat och credits är visst pending där. Undrar hur lång tid det tar innan man får de creditsen?
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 4 gånger.
Har inte heller fattat detta med pending credits. Jag har flera tusen poäng där som bara står som "pending". Undrar om någon kontrollräknar dem?Bobcat skrev: Jag har registrerat mig, men det tar tid att scanna...lol.
Ibland får man jättesmå block att räkna, dessa kanske är kontrollräkningar för andras block som är just pending... hehe, skumt e d i alla fall.
Har du gått med oss?
Japp, gjorde jag igår....men är inte listad ännu.
Gött!!!
Jag fick upp två maskiner till idag, inte så fräcka men det är P4 1.8GHz utan HT på 265 Mbyte minne. De stod och samlade damm så det var lika bra att de fick bli cruncher1 och cruncher2
Här är lite statistik om vår grupp: http://www.boincstats.com/stats/team_gr ... &id=131921
Vad är skillnaden mellan;
Total credit & Recent average credit?
Total credit & Recent average credit?