backup fråga

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Master

backup fråga

Inlägg av Master »

jag har några filer som jag har backat up med nero fast när jag åtterställer de så blir fillerna störe än vad de är kankse 3gånger så större och de funkar inte.

kan jag återställa de med en annan program istället för nero?

annars vad är problemet det har frågan vet jag inte exakt i vilken forum avdelning det passar så att.
Okänd

backup fråga

Inlägg av Okänd »

är det nero i windows som du återställer? Vad för typ av filer?
Master

backup fråga

Inlägg av Master »

[quote="sebastean"]är det nero i windows som du återställer? Vad för typ av filer?[/quote]
ja det är i windows jag gör det.

nba fil e det
Okänd

backup fråga

Inlägg av Okänd »

Tråden borde nog ligga i skitsnack eftersom avdelningen du skriver i nu är övrigt när det gäller ubuntu. Vi får se om någon flytta tråden. Skitsnack borde få annat namn, eller så borde en ny avdelning öppnas. Är mycket som inte passar in någon annan stans men inte bör klassas för skitsnack för det, eller? ;)

Master: Vad för filer är det du tagit backup på?
Master

backup fråga

Inlägg av Master »

[quote="sebastean"]Tråden borde nog ligga i skitsnack eftersom avdelningen du skriver i nu är övrigt när det gäller ubuntu. Vi får se om någon flytta tråden. Skitsnack borde få annat namn, eller så borde en ny avdelning öppnas. Är mycket som inte passar in någon annan stans men inte bör klassas för skitsnack för det, eller? ;)

Master: Vad för filer är det du tagit backup på?[/quote]
hehe ja det var därför jag tvekade på forum avdelning

det är music och filmer som jag har backup på
Okänd

backup fråga

Inlägg av Okänd »

Nero komprimerar vid backup men eftersom backupen är på musik och filmer som formodligen är redan komprimerade format så borde inte Nero kunna göra så mycket på storleken. Alltså är det konstigt att om filerna efter återställning ens blir dubbelt så stora. Detta låter som ett problem för neros support, om du nu inte är en sån där pirat förståss. Då är det nog google som gäller.

Får du förresten några felmeddelanden under återställningens gång och fullföljs den så du får ett meddelande om att det är klart? Hur har du det med utrymme? Du behöver plats både för backupen och för backupen uppackad och blir den tre gånger större så blir det rätt mycket ytrymme.
Master

backup fråga

Inlägg av Master »

[quote="sebastean"]Nero komprimerar vid backup men eftersom backupen är på musik och filmer som formodligen är redan komprimerade format så borde inte Nero kunna göra så mycket på storleken. Alltså är det konstigt att om filerna efter återställning ens blir dubbelt så stora. Detta låter som ett problem för neros support, om du nu inte är en sån där pirat förståss. Då är det nog google som gäller.

Får du förresten några felmeddelanden under återställningens gång och fullföljs den så du får ett meddelande om att det är klart? Hur har du det med utrymme? Du behöver plats både för backupen och för backupen uppackad och blir den tre gånger större så blir det rätt mycket ytrymme.[/quote]
Alltså när jag backatup filerna det är 13st backup filer på 1,9 varje och när man åtterstälklker de så åtterställs den första filen fint sen när nero vart sök vägen till de övriga filerna är då vissar jag vart filerna ligger och det funkar men då börjar filerna bli större och inte funkar längre det är lite svårt att förklara.

Nej allt slutförs fint.
Användarvisningsbild
Chippen

backup fråga

Inlägg av Chippen »

Har du provat återställa dem på en M$ dator?

Annars tycker ajg det låtrer som att något blev fel när du gjorde backup...
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

backup fråga

Inlägg av n4h0j »

[quote="sebastean"]Tråden borde nog ligga i skitsnack eftersom avdelningen du skriver i nu är övrigt när det gäller ubuntu. Vi får se om någon flytta tråden. Skitsnack borde få annat namn, eller så borde en ny avdelning öppnas. Är mycket som inte passar in någon annan stans men inte bör klassas för skitsnack för det, eller? ;)[/quote]
Nog för att det inte handlar om ubuntu, men skitsnack är det inte. ;)
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

backup fråga

Inlägg av ozamosi »

Den bör ligga i skitsnack, eftersom den är offtopic för alla andra forum.
Okänd

backup fråga

Inlägg av Okänd »

Skitsnack var det ja ;)
Första gången jag provade mina krafter ;)

[quote="Råch"]Har du provat återställa dem på en M$ dator?[/quote]
Är ju det han gör ;)

[quote="Råch"]Annars tycker ajg det låtrer som att något blev fel när du gjorde backup...[/quote]
Håller med.

[quote="master"]men då börjar filerna bli större och inte funkar längre det är lite svårt att förklara[/quote]
Blir alla filerna i backupdel 2 och framåt större? Kan du ge något exempel?
Användarvisningsbild
Chippen

backup fråga

Inlägg av Chippen »

aha... vad fan gör han i ubuntu forumet?
måste ju finnas 10000 bättre ställen att posta där det är större chans att han kan få hjälp:o
Master

backup fråga

Inlägg av Master »

[quote="sebastean"]Skitsnack var det ja ;)
Första gången jag provade mina krafter ;)

[quote="Råch"]Har du provat återställa dem på en M$ dator?[/quote]
Är ju det han gör ;)

[quote="Råch"]Annars tycker ajg det låtrer som att något blev fel när du gjorde backup...[/quote]
Håller med.

[quote="master"]men då börjar filerna bli större och inte funkar längre det är lite svårt att förklara[/quote]
Blir alla filerna i backupdel 2 och framåt större? Kan du ge något exempel?[/quote]
Nej då för att jag har redan återställt de filerna innan en gång innan allt funkade som den skulle men andra gånger jag försökte göra det då hände detta darför inga problem från början.

Råch

ju du har rätt men ville prova har postat i flashback och sweclockers men ingen svar.
har du förslag på ett forum?
Användarvisningsbild
Chippen

backup fråga

Inlägg av Chippen »

Jag föreslår Nordichardware.se ... eller neros support...

Om det är en pirat version av programmet så rekomenderar jag att prova en annan version (eller använde du samma förra gången då det funkade?
Master

backup fråga

Inlägg av Master »

ja inga pirat version inte heller köpt men demo.
Okänd

backup fråga

Inlägg av Okänd »

Prova avinstallera helt och installera igen, hjälper inte det så kolla om nero har support för demoversionen.

Var det förresten exakt samma filer du återställt en gång innan? Kör du samma m$ windowsversion, samma servicepack? Samma version av Nero?
Master

backup fråga

Inlägg av Master »

Nu är det fixat jag kom ihåg när jag packade filerna så använde jag min engleska windows. När jag försökte återställa de då hade jag svensk version av windows. Så jag formaterade om datorn och installerade engleska versionen av windows och då funkade allt.

Tack sebbe och alla andra!
Okänd

backup fråga

Inlägg av Okänd »

Jätte bra! :)

Version på XP ska ju inte spela någon roll men det gjorde det ju..
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"