#ubuntu-se @freenode. Helt åt h-vete.
#ubuntu-se @freenode. Helt åt h-vete.
Om man får säga så. Själv så idlade jag bara i kanalen men såg en hel del annat. Folk skrev länkar till porrsidor och snackade om bögporr osv. Känns som det behövs nåra kanaloperatörer innan vi börjar hänvisa nybörjare dit. Jag kollar då inte in i kanalen igen innan det blivit nån ändring.
[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=12678[/img]
SV: #ubuntu-se @freenode. Helt åt h-vete.
Usch då 
Sånt här får inte hända, nu såg jag ingenting eftersom jag inte var i kanalen, men #ubuntu-se är en plats där alla ska trivas.

Sånt här får inte hända, nu såg jag ingenting eftersom jag inte var i kanalen, men #ubuntu-se är en plats där alla ska trivas.
När hände det ? Jag har den faktiskt igång här och märkte ingenting.
Huh?
Du är säker på att det var rätt kanal?
Låter skumt, sånt skall väl knappast förekomma där.
Du är säker på att det var rätt kanal?
Låter skumt, sånt skall väl knappast förekomma där.

@freenude.net ?
Ta inte illa upp, scrav.scrav skrev: Om man får säga så. Själv så idlade jag bara i kanalen men såg en hel del annat. Folk skrev länkar till porrsidor och snackade om bögporr osv. Känns som det behövs nåra kanaloperatörer innan vi börjar hänvisa nybörjare dit. Jag kollar då inte in i kanalen igen innan det blivit nån ändring.
Man måste kunna skämta lite också.

Men vi ska kolla närmare på det och stoppa det så fort det förekommer.
/Peter
Hehe jo alltså jag tar inte illa upp av vad ni skriver här eller vad som skrivs där. Synd att jag inte har tid eller logg kvar men jag tror det va runt 21-22 nångång. 99% säker på att det va i rätt kanal då jag inte ens kollade i dom andra jag va i. La också märke till att om någon ställer en fråga så kan han få "varför vill du lära dig det?" som svar. Poängen är att forumet är mycket trevligare än det jag sett på irc, så att länka det till nybörjare är kanske inte en bra ide om man inte har nån sorts övervakning. Har varit på irc mycket och där pågår det ju hela tiden massa skitsnack och elitism. "RTFM" och "n00b" passar inte in i en kanal för ubuntu tycker jag.
[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=12678[/img]
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Låter otrevligt, kanalen har alltid varit ren och trevlig förut. Men om sånna här saker börjar förekomma kanske vi får spänna åt kopplet en aning.
/L
/L
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
- CrashLord
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
loggen finns på nätet någonstans tack vara locoboten
Hm, är inne nästan alltid... Och det är väl klart att det blir lite skitsnack, det är ju som om hela forumet, med pub och allt skulle flytta till ett ställe. 
Men om det kommer någon fråga så brukar den besvaras ganska snabbt.

Men om det kommer någon fråga så brukar den besvaras ganska snabbt.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Ok men kolla loggen om du har tid då. Så att jag inte virrar bara, dock så läste jag inte allt om det men att länka porrsidor i kanalen och en ovetande nybörjare som bara vill ha hjälp råkar klicka så blir det -1 ubuntuist per click. Högt pris!
Spelar ingen roll vem, var och hur tycker jag.
Porr är trevligt och roligt men bör kanske hållas något dämpat på Ubuntu-se då vi riktas åt alla möjliga håll som t.ex. skolor där vi i värsta fall kan bli avstänga från elevernas Internetåtkomst och det vore inte roligt.
Så, för allas trivsel hoppas jag att dem som känner sig träffade tar det i privata rum eller på annat ställe så kan vi lägga detta bakom oss.
Porr är trevligt och roligt men bör kanske hållas något dämpat på Ubuntu-se då vi riktas åt alla möjliga håll som t.ex. skolor där vi i värsta fall kan bli avstänga från elevernas Internetåtkomst och det vore inte roligt.
Så, för allas trivsel hoppas jag att dem som känner sig träffade tar det i privata rum eller på annat ställe så kan vi lägga detta bakom oss.
Exaktrancor skrev: Spelar ingen roll vem, var och hur tycker jag.

- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Det här måste vi ordna asap. Inget trams i Ubuntu kanalen! Förslag på lösningar?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Kontakta IRC admin eller ta den gamla kanalen #ubuntusverige igång igenBossieman skrev: Det här måste vi ordna asap. Inget trams i Ubuntu kanalen! Förslag på lösningar?
Ta kontakt med den ansvarige för #ubuntu-se och påpeka detta så får han ta personen/personerna i örat och förklara ett och annat.
Byta till #ubuntusverige är i mina ögon utelsutet.
Byta till #ubuntusverige är i mina ögon utelsutet.
-
jag har kollat igenom loggen, och av det jag kan se, så skulle jag nog vilja säga att du överdriver =/.
visst diskuterades där bögporr, men det var så sjukt lite, och inte ens beskrivande, att enbart den mest homofobiska kan ha tagit illa upp av det. en länk till en känd hemsida var väl det värsta skulle jag vilja säga, och det är knappast svårt att låta bli att klicka på den.
om du inte vill in där igen så okej. själv tycker jag det är en väldigt trevlig kanal där man kan få hjälp med ubuntu, och där det även finns väldigt trevligt folk med vilka man kan diskutera vad som helst
.
visst diskuterades där bögporr, men det var så sjukt lite, och inte ens beskrivande, att enbart den mest homofobiska kan ha tagit illa upp av det. en länk till en känd hemsida var väl det värsta skulle jag vilja säga, och det är knappast svårt att låta bli att klicka på den.
om du inte vill in där igen så okej. själv tycker jag det är en väldigt trevlig kanal där man kan få hjälp med ubuntu, och där det även finns väldigt trevligt folk med vilka man kan diskutera vad som helst

- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Frågan är hur man håller kanalen trevlig för alla, eller i alla fall de flesta, utan att tillgripa fascistiska metoder och löjliga regler, som lockar envar att bryta mot dem? Ni fattar vad jag menar 
Sunt förnuft och personligt ansvar tror jag man kommer långt med. Skulle du vilja att din mamma/chef/lärare läser det här? Bidrar ditt agerande till att förbättra Ubuntus rykte?
Om någon går över din gräns, tramsar eller uppträder som BOFH uppmanar jag dig att rent kamratligt säga till denne.
Och nej #ubuntu-se är vår kanal!

Sunt förnuft och personligt ansvar tror jag man kommer långt med. Skulle du vilja att din mamma/chef/lärare läser det här? Bidrar ditt agerande till att förbättra Ubuntus rykte?
Om någon går över din gräns, tramsar eller uppträder som BOFH uppmanar jag dig att rent kamratligt säga till denne.
Och nej #ubuntu-se är vår kanal!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Bögporr har inget att göra i kanalen, oavsett hur lite det uppfattas som stöttande av nån medlem. Om en medlem här tycker att det är osmaklig/opassande med sådant i kanalen så ska vi självklart sätta stopp för detta.