Posta förslag till hur vi kan utveckla och förbättra Nybörjardelen av Forumet
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
SV: Posta förslag till hur vi kan utveckla och förbättra Nybörjardelen av Forume
Om vi säger så här.
Vi erbjuder nyanlända medlemmar en fadder. Om faddern inte kan svara på frågan vidarebefodrar denne frågan till en fadder som har kunskapen om detta området och postar svaret antingen direkt till medlemmen eller ansvarig fadder. Klarar vi detta?
Finns engagemanget för detta? Vem ansvarar för att uppdatera Wikin?
Vi erbjuder nyanlända medlemmar en fadder. Om faddern inte kan svara på frågan vidarebefodrar denne frågan till en fadder som har kunskapen om detta området och postar svaret antingen direkt till medlemmen eller ansvarig fadder. Klarar vi detta?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
SV: Posta förslag till hur vi kan utveckla och förbättra Nybörjardelen av Forume
Fadder har jag ingen åsikt om däremot wikin....Bossieman skrev:
Skrota Moinmoin för den är rent ut sagt skrotfärdig, starta upp Drupal så fort det går.
Sen måste vi bestämma wikistruktur dvs ämnesområden på 1:a sidan.
Sedan är det "bara" att fylla på.
Orkar ingen översätta kan man ju länka till en komplett wiki hos Ubuntu.com

Mitt förslag är då att följa Feistys hjälpområden.
http://www.mdke.org/?p=81 Matthew East är då en av pådrivarna för Ubuntu.coms wiki.
Egentligen ganska enkelt..

Visst plun. Men ingen av oss kan faktiskt skrota Wiki:n.plun skrev:Fadder har jag ingen åsikt om däremot wikin....Bossieman skrev:
Skrota Moinmoin för den är rent ut sagt skrotfärdig, starta upp Drupal så fort det går.
Sen måste vi bestämma wikistruktur dvs ämnesområden på 1:a sidan.
Sedan är det "bara" att fylla på.
Orkar ingen översätta kan man ju länka till en komplett wiki hos Ubuntu.com
Mitt förslag är då att följa Feistys hjälpområden.
http://www.mdke.org/?p=81 Matthew East är då en av pådrivarna för Ubuntu.coms wiki.
Egentligen ganska enkelt..![]()
Att vi använder Drupal är snart ett faktum och att lägger in wiki:där också.
Visst kan "VI" skrota Moinmoin och nuvarande wiki.....Little John skrev: Visst plun. Men ingen av oss kan faktiskt skrota Wiki:n.
Om viljan finns hos flera så är det inget problem.
Man ser det ju redan nu hur mycket enklare allting hanteras i Drupal
inkl att det bli estetiskt mycket bättre.
Det blir en utmaning istället...

på längbänkar....
Mer prioriterat än Wikin är det fundamentala att se vad en avändare kör för distribution.
Men det kankse vederbörande ska tala om för faddern...

Obegripligt att det inte är infört...

jag är tyvärr inte adminplun skrev:Visst kan "VI" skrota Moinmoin och nuvarande wiki.....Little John skrev: Visst plun. Men ingen av oss kan faktiskt skrota Wiki:n.
Om viljan finns hos flera så är det inget problem.
Man ser det ju redan nu hur mycket enklare allting hanteras i Drupal
inkl att det bli estetiskt mycket bättre.
Det blir en utmaning istället...Men i Sverige brukar ju saker o ting hamna
på längbänkar....
Mer prioriterat än Wikin är det fundamentala att se vad en avändare kör för distribution.
Men det kankse vederbörande ska tala om för faddern...(om man ska vara spydig)
Obegripligt att det inte är infört...![]()
Jo men nu tänker du som den tidigare trojkan införde med ett strikt ansvarssystem därLittle John skrev:
jag är tyvärr inte admin
någon sitter och ser ut över pöbeln...

Vi är ju för tusan en Community...

En admin sköter en ren service åt communityn, vill communityn något så
bestämmer inte admin ett dugg. Tycker admin något annat så bör han avgå.
Han kan dock utifrån sitt kunskapsområde ge fingervisningar om något är lämpligt eller
olämpligt och det bör då communityn lyssna på.

Men vad f....n plun, det är ju precis vad jag menar !!!plun skrev:Jo men nu tänker du som den tidigare trojkan införde med ett strikt ansvarssystem därLittle John skrev:
jag är tyvärr inte admin
Han kan dock utifrån sitt kunskapsområde ge fingervisningar om något är lämpligt eller
![]()
Om jag vore admin, skulle jag har lyssnat på Communityn !!
Och ändrade det direkt.
Prata inte om den tidigare trojkan i samband med mig.
Jag lyssnar.
Little John skrev:Men vad f....n plun, det är ju precis vad jag menar !!!plun skrev:Jo men nu tänker du som den tidigare trojkan införde med ett strikt ansvarssystem därLittle John skrev:
jag är tyvärr inte admin
![]()
Om jag vore admin, skulle jag har lyssnat på Communityn !!
Och ändrade det direkt.
Prata inte om den tidigare trojkan i samband med mig.
Jag lyssnar.
Aha... det var det jag försökte få fram...

Nu ska inte sådant här diskuteras i "dolda rum" utan fram med det för ev åsikter...

Egentligen så är frågan om att märka användare med distversion ingen fråga.
Ska bara fixas...

Eller:Feisty Fawn Testing User" Med glimten i ögat (blinkande)
Crash-testare

Jo...men man vet ju då vad alla kör....Little John skrev:Eller:Feisty Fawn Testing User" Med glimten i ögat (blinkande)Crash-testare![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det kommer att bli mer o mer rörigt de närmaste veckorna.
Sen blir det totala röran några månader....

Crazy Beryl user...

Minns när jag kom hit första gången, det jag reagerade på först av allt var att forumet verkade trevligt. När jag väl registrerat mig fick jag dock stå ganska mycket på egna ben, det skulle nog blivit mycket lättare med en fadder. Jag hade ingenting emot det då jag vill lära mig om linux och inte bara ha något mystiskt som fungerar av okänd anledning.
Hade jag då fått ett personligt meddelande hade jag verkligen blivit uppmuntrad, hade räckt med ett "Välkommen, behöver du hjälp så vet du att vi gärna hjälper!" eller dylikt. Detta fick man dock inte och har fortfarande inte fått något.
Förbättra wikin och döp om den till "hjälpsidor", kan själv vara med och rätta till stavfel om det behövs och kanske skriva något.
Hade jag då fått ett personligt meddelande hade jag verkligen blivit uppmuntrad, hade räckt med ett "Välkommen, behöver du hjälp så vet du att vi gärna hjälper!" eller dylikt. Detta fick man dock inte och har fortfarande inte fått något.

Förbättra wikin och döp om den till "hjälpsidor", kan själv vara med och rätta till stavfel om det behövs och kanske skriva något.

- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Allt det här är OT !!
Du har ju rätt där, plun.
Vi ska se nu. Vi ska starta en omröstning snart, vem som ska blir den nya admin.
Finns flera interessenter och det är bra. En admin behöver ju också ha semester. t.ex.
och rancor har fullt upp med flashback förstås. Och han vill sluta här.
Tillbaka till ämnet.
Vi måste bemöta nybörjare på ett personligt sätt, även om det sluta med länkar.
Men själva känslan ( pedagogik !) att bli omhändertagen är jätteviktigt !!
Jag vet vad jag prata om.
Du har ju rätt där, plun.
Vi ska se nu. Vi ska starta en omröstning snart, vem som ska blir den nya admin.
Finns flera interessenter och det är bra. En admin behöver ju också ha semester. t.ex.
och rancor har fullt upp med flashback förstås. Och han vill sluta här.
Tillbaka till ämnet.
Vi måste bemöta nybörjare på ett personligt sätt, även om det sluta med länkar.
Men själva känslan ( pedagogik !) att bli omhändertagen är jätteviktigt !!
Jag vet vad jag prata om.
Kerath, det var "mitt i prick" ! Och ifall någon missat det : VÄLKOMMEN HOS OSS !!Kerath skrev: Minns när jag kom hit första gången, det jag reagerade på först av allt var att forumet verkade trevligt. När jag väl registrerat mig fick jag dock stå ganska mycket på egna ben, det skulle nog blivit mycket lättare med en fadder. Jag hade ingenting emot det då jag vill lära mig om linux och inte bara ha något mystiskt som fungerar av okänd anledning.
Förbättra wikin och döp om den till "hjälpsidor", kan själv vara med och rätta till stavfel om det behövs och kanske skriva något.![]()

Men, konstigt, jag brukar hälsa alla välkommen...........Har väl missat dig..

SUCK.... 
Det är väl för tusan mycket viktigare att se vad en användare kör
för nånting...
Allt annat är måhända OT...
Om man inte har tid att trycka dit den här extramodulen så
bör man inte vara admin.
IMHO
Eller är vi dömda till en evig "misär"...

för nånting...

bör man inte vara admin.
IMHO

Det gjorde du Little John, oroa dig inte. Det jag syftade på var ett PM eller vad man kallar det. Får man ett sånt plus erbjudande att få en fadder blir man nog väldigt häpen och glad.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
plun den här modulen finns bara på engelska och jag har den igång här.plun skrev: SUCK....
för nånting...
bör man inte vara admin.
IMHO
![]()
Men man kan ju inte vara överallt samtidigt.
Om den inte finns på svenska, då ser inte admin nånting i sin panel. Alltså hur konfigurerar?
Är snart klart och sen.............
Om det nu är så viktigt just nu.
Även där finns en modul som snart är klart, Kerath! Den hälsa alla nya välkommenKerath skrev: Det gjorde du Little John, oroa dig inte. Det jag syftade på var ett PM eller vad man kallar det. Får man ett sånt plus erbjudande att få en fadder blir man nog väldigt häpen och glad.
samt hänvisa till t.ex. en fadder. Mycket bra, tycker jag!
/Peter
SV: Posta förslag till hur vi kan utveckla och förbättra Nybörjardelen av Forumet
Hur väljer modulen ut vilka som ska vara faddrar då?
Jo den är viktig.... rena skämtet att lura nya användare till kringelikrokar...Little John skrev: Är snart klart och sen.............
Om det nu är så viktigt just nu.

http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=319
Vad det nu spelar för roll att den är på engelska ???

Modulen väljer inte det, utan alla som vill vara fadder presenteras där. Eftersom det är ett PMBobcat skrev: Hur väljer modulen ut vilka som ska vara faddrar då?
så kan användaren senare bestämma själv. Der är inget "fadder" modul utan en välkomst-modul.