Grafikproblem vid installationen [LÖST]
Grafikproblem vid installationen [LÖST]
Har köpt ny dator och tänkte installera Ubuntu 64-bit, men det gick inte speciellt bra. Jag kommer till menyn där jag kan välja att starta eller installera Ubuntu, väljer det alternativet. Sen bootar den kärnan och så kommer jag vidare. Där skiter det sig. Jag ser den grafiska loggon och under där ska det vara någon form av process bar antar jag, men för det första är det svartvitt, sen hakar allt upp sig och CD-skivan läser på högvarv en stund för att sedan sluta läsa alls.
Är det installationen som inte har stöd för mitt grafikkort?
Hårdvara:
Moderkort: Asus P5N-E SLI nforce-650i
CPU: Intel Core2Duo E6600
Minne: 2x1024 Crucial DDR2 5300 (överklockade till ca 900MHz/minne men fungerar bra i Windows)
Grafikkort: Gainward GeFroce 8800GTS 320MB
Är det installationen som inte har stöd för mitt grafikkort?
Hårdvara:
Moderkort: Asus P5N-E SLI nforce-650i
CPU: Intel Core2Duo E6600
Minne: 2x1024 Crucial DDR2 5300 (överklockade till ca 900MHz/minne men fungerar bra i Windows)
Grafikkort: Gainward GeFroce 8800GTS 320MB
Senast redigerad av 1 xCr, redigerad totalt 31 gånger.
SV: Grafikproblem vid installationen
det verka som om det inte bara jag som har samma problem ligger säkert nånstans i programmet 

Är den bränd skivan? Har du kollat så inget är fel på skivan? Det kan du göra aldeles i början när du bootat med den. 
Börja med det iaf, så kan du återkomma sen med resultat.
Hmm, fast det låter lite suspekt med svart/vit bild ändå dock.

Börja med det iaf, så kan du återkomma sen med resultat.

Hmm, fast det låter lite suspekt med svart/vit bild ändå dock.

Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 31 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Dessvärre inga uppslag men har har samma problem/symptom som xCr och hoppas hitta lösning här! Jag försöker installera 32-bit Ubuntu 6.10 på min bärbara Asus F3JA med en Intel Core 2 Duo T5600 och ett Radeon x1600 grafikkort. Kollade md5 på image och har verifierat den brända skivan, verkar OK Får en perfekt snygg "menysida" när jag bootar från skivan, väljer installation, varefter det hela slutar med fövridna Ubuntu-bruna streck diagonalt över skärmen. Är rookie på det här, så alla tips mottages tacksamt! 

jag har provat skivan på min stationära datan det funka perfekt så det e inte skivan. Utan kanske något hårdvaran i min bärbara? Alla ovanstående plus jag har en intel core2duo kan det vara något där?
Senast redigerad av 1 MrK, redigerad totalt 31 gånger.
Oj, lite genant det här. Men upptäckte alternativet starta Ubuntu från skivan i grafiksäkert läge, testade. Och se, därifrån gick det finfint att installera, denna option fanns på desktopen. Dualboot med befintliga Windows blev automatiskt konfat och funkar. (Var lite orolig för den biten) 

Fråga bara inte, vad jag gjorde för fel med Ubuntu dom senaste åren.....

Grattis!!!
Är problemet löst ?

Grattis!!!
Är problemet löst ?
Japp, det första stora problemet är löst. Så nu blir det en match med det trådlösa för att komma vidare.
OK jag markera tråden som löst.
Starta gärna ny tråd med nya problem !
Starta gärna ny tråd med nya problem !