Det gör jag redan , Urban !!Urban Anjar skrev:Applicerar du bara lite tysk noggrannhet och ger den andre vännen från Sherwoodskogen insyn i processen, så kan det knappast gå fel.En tysk håller med Glad Glad Glad

Det gör jag redan , Urban !!Urban Anjar skrev:Applicerar du bara lite tysk noggrannhet och ger den andre vännen från Sherwoodskogen insyn i processen, så kan det knappast gå fel.En tysk håller med Glad Glad Glad
Jag tror att vi ska klara av tillsättandet av kontaktpersonerna först. Sen får berörda (och vilka av oss är inte det, egentligen?) ta och kika litet närmare på vårt svenska LoCos organisation som helhet kanske.gholen skrev: Jag skulle gärna se supplianger med, men annars ser det riktigt bra ut, Full Fart Framåt!!!
Klart vi kan ge Broder Tuck insyn, accepterar han att återgå som moderator så är saken biff.Urban Anjar skrev:Applicerar du bara lite tysk noggrannhet och ger den andre vännen från Sherwoodskogen insyn i processen, så kan det knappast gå fel.En tysk håller med Glad Glad Glad
Kommer ihåg att i gammla irc scripts så fanns det "klon scanning", så man ser om det är fler från samma ip. Men man kan väl bara sätta sig på 20 olika gratis shell konton å köra därifrån oxå. Eller bara dra in polare? om man har samlat på sig många dvsUrban Anjar skrev: Hade vi kört det på IRC hade det också gått att bluffa. Låna en datorsal på en skola, logga in på alla maskinerna med olika nick och sedan kuta runt och rösta. Hade vi träffats i en stor sal hade några kunnat ropa med högre röst - Man har ju gjort lumpen och lärt sig skrika F R A M Å T !, så det ska höras i granatregnet.
Nu får vi lita på att folk är goda, och göra en rimlig loggkoll om något ser skumt ut, men för framtiden är det bra om vi implementerar ett säkrare röstningssystem.
Hej!Malou skrev: Hej!
Då har även jag gjort min plikt och röstat
MVH/Malou
På sätt och vis blir vi varandras suppleanter även om det är tänkt att vi ska agera samtidigt och hjälpa varandras, så kan vi också ersätta varandra om det skulle vara så att en av oss är upptagen av annat.Grön Göling skrev:Jag tror att vi ska klara av tillsättandet av kontaktpersonerna först. Sen får berörda (och vilka av oss är inte det, egentligen?) ta och kika litet närmare på vårt svenska LoCos organisation som helhet kanske.gholen skrev: Jag skulle gärna se supplianger med, men annars ser det riktigt bra ut, Full Fart Framåt!!!
Servern som hostar ubuntu-se.org står i USA och kör UTC (sedan sommartiden slog till inatt skiljer det alltså 2 timmar). Notera att servern även tillhandahåller ubuntu-fi.org, ubuntu-gr.org & ubuntu-women.org, så det är knappast rimligt att den kör allt efter svenska inställningar. Därmed inte sagt att det inte borde gå att fila till SMF forum @ ubuntu-se.prg inställningarna så att tiden är korrekt i förhållande till oss. Rancor; du kanske kan kolla?Mr_Arne skrev: Tillägg: klockan verkar gå fel nånstans där forumet ligger - jag skrev mitt inlägg 21:57 enligt min tideräkning så de så.
Lagt till det i min todo, dock inte ikväll.Johan R-E skrev:Servern som hostar ubuntu-se.org står i USA och kör UTC (sedan sommartiden slog till inatt skiljer det alltså 2 timmar). Notera att servern även tillhandahåller ubuntu-fi.org, ubuntu-gr.org & ubuntu-women.org, så det är knappast rimligt att den kör allt efter svenska inställningar. Därmed inte sagt att det inte borde gå att fila till SMF forum @ ubuntu-se.prg inställningarna så att tiden är korrekt i förhållande till oss. Rancor; du kanske kan kolla?Mr_Arne skrev: Tillägg: klockan verkar gå fel nånstans där forumet ligger - jag skrev mitt inlägg 21:57 enligt min tideräkning så de så.
Jo det är högst rimligt att ställa in lokal tid för ett forum i adminpanelen.Johan R-E skrev:Servern som hostar ubuntu-se.org står i USA och kör UTC (sedan sommartiden slog till inatt skiljer det alltså 2 timmar). Notera att servern även tillhandahåller ubuntu-fi.org, ubuntu-gr.org & ubuntu-women.org, så det är knappast rimligt att den kör allt efter svenska inställningar. Därmed inte sagt att det inte borde gå att fila till SMF forum @ ubuntu-se.prg inställningarna så att tiden är korrekt i förhållande till oss. Rancor; du kanske kan kolla?Mr_Arne skrev: Tillägg: klockan verkar gå fel nånstans där forumet ligger - jag skrev mitt inlägg 21:57 enligt min tideräkning så de så.
Jo, det är egentligen jag som är båda kandidaterna.Emil.s skrev: Och hur vet vi att ingen har flera användarkonton?
DanneManne skrev: Skulle vara en fördel om man vista vad LoCo är
LoCo står för "Local Community".
Ubuntu Sverige en Lokal Ubuntugemenskap (LoCo), vilket betyder att vi är erkända av Ubuntus huvudorganisation som Ubuntus representanter i Sverige.