Erkänner vi Urban Anjar och Bossieman som kontaktpersoner från och med 1 April?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.

Erkänner vi Urban Anjar och Bossieman som kontaktpersoner från och med 1 April 2007 och fram till ordinarie val som skall hållas senast 1 April 2008?

Omröstningen varar till 21 jun 2044, 01:21

Ja
214
97%
Nej
7
3%

Antal röster: 221

Okänd

SV: Erkänner vi Urban Anjar och Bossieman som kontaktpersoner från och med 1 Apr

Inlägg av Okänd »

Urban Anjar skrev:
En tysk håller med  Glad Glad Glad
Applicerar du bara lite tysk noggrannhet och ger den andre vännen från Sherwoodskogen insyn i processen, så kan det knappast gå fel.

Det gör jag redan , Urban !! ;D ;D ;D
Okänd

SV: Erkänner vi Urban Anjar och Bossieman som kontaktpersoner från och med 1 April?

Inlägg av Okänd »

gholen skrev: Jag skulle gärna se supplianger med, men annars ser det riktigt bra ut, Full Fart Framåt!!!
Jag tror att vi ska klara av tillsättandet av kontaktpersonerna först. Sen får berörda (och vilka av oss är inte det, egentligen?) ta och kika litet närmare på vårt svenska LoCos organisation som helhet kanske.
Okänd

SV: Erkänner vi Urban Anjar och Bossieman som kontaktpersoner från och med 1 Apr

Inlägg av Okänd »

Urban Anjar skrev:
En tysk håller med  Glad Glad Glad
Applicerar du bara lite tysk noggrannhet och ger den andre vännen från Sherwoodskogen insyn i processen, så kan det knappast gå fel.

Klart vi kan ge Broder Tuck insyn, accepterar han att återgå som moderator så är saken biff.  :D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hej!

Då har även jag gjort min plikt och röstat  ;)

MVH/Malou
Användarvisningsbild
madbear

Inlägg av madbear »

Urban Anjar skrev: Hade vi kört det på IRC hade det också gått att bluffa. Låna en datorsal på en skola, logga in på alla maskinerna med olika nick och sedan kuta runt och rösta. Hade vi träffats i en stor sal hade några kunnat ropa med högre röst - Man har ju gjort lumpen och lärt sig skrika F R A M Å T !, så det ska höras i granatregnet.

Nu får vi lita på att folk är goda, och göra en rimlig loggkoll om något ser skumt ut, men för framtiden är det bra om vi implementerar ett säkrare röstningssystem.
Kommer ihåg att i gammla irc scripts så fanns det "klon scanning", så man ser om det är fler från samma ip. Men man kan väl bara sätta sig på 20 olika gratis shell konton å köra därifrån oxå. Eller bara dra in polare? om man har samlat på sig många dvs :)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Bibliotekets datorer............

Sen besöker man några kompisar och reggar sig på nytt. Lagom till omröstningen så får forumet 75 nya medlemmar.  ;D ;D ;D ;D

;)

Det finns nog inget sätt att stoppa en som verkligen vill fuska, och är lite datorkunnig.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Allt det där är väl inte värd besväret eller ?  ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Skulle vara för en fanatisk person i så fall.  ;D ;D
Användarvisningsbild
sontho
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av sontho »

Röstat och klart!

/Thomas
Det ska gå!
--------------------------------------------------------
Ubuntu user # 10410
Användarvisningsbild
jurimaa
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av jurimaa »

Malou skrev: Hej!

Då har även jag gjort min plikt och röstat  ;)

MVH/Malou
Hej!

Jag med sa lilltrollet.

<Bozze>
Sempron 3400+, 1024 MB, Matrox G55, UBUNTU 7.10
Celeron 2 GHz, 2048 MB, Gigabyte 7600 GS, KUBUNTU MCE 7,04
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Grön Göling skrev:
gholen skrev: Jag skulle gärna se supplianger med, men annars ser det riktigt bra ut, Full Fart Framåt!!!
Jag tror att vi ska klara av tillsättandet av kontaktpersonerna först. Sen får berörda (och vilka av oss är inte det, egentligen?) ta och kika litet närmare på vårt svenska LoCos organisation som helhet kanske.
På sätt och vis blir vi varandras suppleanter även om det är tänkt att vi ska agera samtidigt och hjälpa varandras, så kan vi också ersätta varandra om det skulle vara så att en av oss är upptagen av annat.

Men, som Grön Göling säger, så behöver vi nog se över organisationen över huvud taget. Vi får väl fixa en sak i taget.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Idéalist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Idéalist »

Vadå plikt?!
Jag har utövat min rättighet att rösta, så de' så.  ;)
Why having a large Bill, when you can have a small Tux?
Användarvisningsbild
mrArne
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av mrArne »

Ja va oxå duktig nu och röstade...

Hoppas nån kan komma med en  liten HowTo för IRC-mötet när det nalkas, verkar spännande jö...
IRC har jag hittills skickligt undvikit... :-X

Tillägg: klockan verkar gå fel nånstans där forumet ligger  -  jag skrev mitt inlägg 21:57 enligt min tideräkning så de så.

Tillägg II: Hittade fliken IRC högst upp på startsidan... snacka om läskunnig      :-[
Senast redigerad av 1 mrArne, redigerad totalt 25 gånger.
Varför snöar jag alltid in på sånt här...?
Registered Linux User #446194
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av johanre »

Mr_Arne skrev: Tillägg: klockan verkar gå fel nånstans där forumet ligger  -  jag skrev mitt inlägg 21:57 enligt min tideräkning så de så.
Servern som hostar ubuntu-se.org står i USA och kör UTC (sedan sommartiden slog till inatt skiljer det alltså 2 timmar). Notera att servern även tillhandahåller ubuntu-fi.org, ubuntu-gr.org & ubuntu-women.org, så det är knappast rimligt att den kör allt efter svenska inställningar. Därmed inte sagt att det inte borde gå att fila till SMF forum @ ubuntu-se.prg inställningarna så att tiden är korrekt i förhållande till oss. Rancor; du kanske kan kolla?
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Johan R-E skrev:
Mr_Arne skrev: Tillägg: klockan verkar gå fel nånstans där forumet ligger  -  jag skrev mitt inlägg 21:57 enligt min tideräkning så de så.
Servern som hostar ubuntu-se.org står i USA och kör UTC (sedan sommartiden slog till inatt skiljer det alltså 2 timmar). Notera att servern även tillhandahåller ubuntu-fi.org, ubuntu-gr.org & ubuntu-women.org, så det är knappast rimligt att den kör allt efter svenska inställningar. Därmed inte sagt att det inte borde gå att fila till SMF forum @ ubuntu-se.prg inställningarna så att tiden är korrekt i förhållande till oss. Rancor; du kanske kan kolla?
Lagt till det i min todo, dock inte ikväll.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Johan R-E skrev:
Jo det är högst rimligt att ställa in lokal tid för ett forum i adminpanelen.
Vad jag vet har alla forum en sådan inställning.

Det ligger ju forum i servrar överallt i världen som sedan behöver lokal tid... 8)
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Kollar lite på det...  Fast nu är vi väldigt off-topic så vi får skärpa oss :)

edit: Nu ser tiden ut att stämma bättre va?
Användarvisningsbild
Landsfiskalen

Inlägg av Landsfiskalen »

Emil.s skrev: Och hur vet vi att ingen har flera användarkonton?
Jo, det är egentligen jag som är båda kandidaterna.  ;D

Därför va de helt självklart för mig att rösta ja.  ;D

;D
DanneManne

Inlägg av DanneManne »

Skulle vara en fördel om man vista vad LoCo är
Okänd

Inlägg av Okänd »

DanneManne skrev: Skulle vara en fördel om man vista vad LoCo är
LoCo står för "Local Community".

Ubuntu Sverige en Lokal Ubuntugemenskap (LoCo), vilket betyder att vi är erkända av Ubuntus huvudorganisation som Ubuntus representanter i Sverige.

Finns lite mer att läsa i wikin:
http://ubuntu-se.org/Wiki/Ubuntu_Sverige
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"