Kod: Markera allt
sudo apt-get install cmatrix
[img width=102 height=74]http://pici.se/thumbs/t_5BM0dG.png[/img]
rör sig så som matrix coden
mest lite små kul grejj .

sudo apt-get install cmatrix
får det inte att funka.. ladda ner x-screensaverplun skrev: Man kan göra det som i Matrix.....
- Installera X-screensaver
sudo apt-get install xscreensaver.
- Sedan den här programmet som en snubbe gjorde i Beryls forum.
Nu surade han ihop och tog bort nedladdningarna men här är den.
Gjorde en egen nedladdning:
http://hem.bredband.net/b288305/qxwin.tar.gz
Den är färdigkompilerad, bara att klicka på "qxwinwrap"
Kör sedan matrixview.... minimera spelaren....
Med den här kan man då även köra MS Dream Scenes...![]()
Så här ska det se ut.... testa även med glmatrix.invaderjohn skrev: får det inte att funka.. ladda ner x-screensaver
körde igång programmet men när jag trycker start så bara segar allt o inget händer. :/
plun skrev:Så här ska det se ut.... testa även med glmatrix.invaderjohn skrev: får det inte att funka.. ladda ner x-screensaver
körde igång programmet men när jag trycker start så bara segar allt o inget händer. :/
[img width=150 height=135]http://img87.imageshack.us/img87/1183/snapshot63bh4.th.png[/img]
Njau du måste ha Beryl o GLX rullande för annars funkar det inte.invaderjohn skrev: måste inte göran några andra inställningar för att d ska funka?
elelr e d bara att starta programmet o trycka start efter man valt screensaver grejjs där?
för det vill verkligen inte starta :S
kan inte ha me att göra att jag kör dualscreen väl?
ja det startar en ruta me sånna rullande kugghjulplun skrev:Njau du måste ha Beryl o GLX rullande för annars funkar det inte.invaderjohn skrev: måste inte göran några andra inställningar för att d ska funka?
elelr e d bara att starta programmet o trycka start efter man valt screensaver grejjs där?
för det vill verkligen inte starta :S
kan inte ha me att göra att jag kör dualscreen väl?
Ska vara om du bockar ur ARGB visuals...
Skrämsläckaren körs då infälld i bilden...som du ser på min dump.
Sedan via fliken "Movies" kör man då tex MS Dream Scenes.
Men kompositen måste vara igång...
Funkar glxgears från prompten..?
Det är ingen skärmsläckare som tar över utan matrix körs infälld i bilden precis som MS Dream Scenes.invaderjohn skrev:
hmm men ska jag vänta tills skrämsläckaren sätts igång då lr? d ska startas direkt när jag trycker på start?
haha asså d e precis som det startar för det drar som fan på ramet o allt. men inget händer >< haha blir galenplun skrev:Det är ingen skärmsläckare som tar över utan matrix körs infälld i bilden precis som MS Dream Scenes.invaderjohn skrev:
hmm men ska jag vänta tills skrämsläckaren sätts igång då lr? d ska startas direkt när jag trycker på start?
Sen kan du ställa om Opacity dvs genomskinlighet om du vill se mer eller mindre av Matrix.
Det tar några sekunder innan det startar.
Det var som tusan..... ställ dig i mappen från terminalen och kör en make...invaderjohn skrev: haha asså d e precis som det startar för det drar som fan på ramet o allt. men inget händer >< haha blir galen![]()
john@john-desktop:~/Desktop/qxwin$ make
make: Inget behöver göras för "all".
Njau... jag har ju rubb o stubb av de här...invaderjohn skrev:haha funkade inteKod: Markera allt
john@john-desktop:~/Desktop/qxwin$ make make: Inget behöver göras för "all".
man behöver inte några andra paket för att d ska funka ordentligt?.![]()