Vet inte om detta har varit på tapeten förut, men jag chansar ändå.
Jag har använt EasyTag ett bra tag för att få snyggare bibliotek i Amarok, men upptäckte att det redan finns ett liknande inbyggt i Amarok.
Ex. om jag har 5 låtar med Gary Moore och 5 låtar med gary moore med små bokstäver.
Eftersom jag vill ha stora bokstäver så väljer jag att dra över gary moore till spellistan. Där markerar jag alla låtar och högerklickar på artisten på någon av låtarna och väljer "Edit tag 'artist' ".
När jag sen skriver in Gary Moore så som jag vill ha det så ändras detta på samtliga markerade låtar.
Tänk på att inte göra samma sak med låttiteln för då blir det samma låttitel på alla låtar.
Tips om Amarok
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Tips om Amarok
Senast redigerad av 1 ZX Spectrum, redigerad totalt 23 gånger.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Kontakt:
SV: Tips om Amarok
Fast personligen tycker jag att EasyTag + Thunar Bulk Rename (med audiotag-stöd) slår det mesta.
-> Tagga i EasyTag (eller Amarok, om du hellre använder det)
-> Dra in filerna i Bulk Rename
-> Byt till läge Audio Tags, och välj format efter tycke och smak.
Skitsnyggt!
-> Tagga i EasyTag (eller Amarok, om du hellre använder det)
-> Dra in filerna i Bulk Rename
-> Byt till läge Audio Tags, och välj format efter tycke och smak.
Skitsnyggt!