Jag har just börjat använda Chromium istället för Firefox.
Jag tittade på en fulstream igår.
Med Firefox är det så att om jag har HDMI (TVn) inkopplat så går ljudet genom HDMI men om jag ser på samma stream med Chromium så är ljudet alltid genom datorn.
Nu testade jag att gå in i inställningar, jag vet inte vad jag gjorde men medan det fönstret var öppet hoppade ljudet plötsligt till HDMI.
Det vore kanske bra om jag visste lite mer om detta så jag låter tråden vara kvar.
Hoppas det är ok
Jörgen
Ljud med HDMI i Chomium
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ljud med HDMI i Chomium
Gråhårig. Pensionär from September 2017!
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Ljud med HDMI i Chomium
Varför det just är skillnad på beteendet i Firefox och Chrome, har jag spontant inte svar på, men jag kan säga att du alltid kan välja ljudutgång i ljudinställningarna i Ubuntu. Och jag gissar att det var det du gjorde i ditt försök att lösa problemet i Chrome.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Ljud med HDMI i Chomium
Det låter rimligt!
Jag håller på att starta Firefox nu för att se om jag kan ändra på samma sätt som i Chromium.
Hmm
Samma uppsättning "knappar" finns för både Firefox och Chromium men det funkar inte att välja högtalaren i datorn när HDMI-kabeln sitter i.
Nå detta är bara en reflektion!
Tack för hjälpen
Jörgen
Jag håller på att starta Firefox nu för att se om jag kan ändra på samma sätt som i Chromium.
Hmm
Samma uppsättning "knappar" finns för både Firefox och Chromium men det funkar inte att välja högtalaren i datorn när HDMI-kabeln sitter i.
Nå detta är bara en reflektion!
Tack för hjälpen
Jörgen
Gråhårig. Pensionär from September 2017!