fixa nätverket, offline

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: fixa nätverket, offline

Inlägg av Osprey »

Marie SWE skrev:Det svåra är att inte spåra ur och bli för teknisk (eller pessimistisk som jag är just nu med Desktop)... Jag försöker alltid hålla det simpelt så även nybörjare kan haka på i vad som sägs och lära sig nya saker av att läsa konversationer....
Håller med till 100%, eller ~402 fot om vi ska prata dragracing...

Jag har skrivit fyra böcker (utgivna på Studentlieeratur) och ursprunget var att jag blev tokig på hur det som fanns var skrivet.....
Marie SWE skrev:Men det var väldigt kul och väldigt lärorikt att jobba på den nivån ett tag för att få perspektiv på hur olika kunskaper alla har och det är aldrig försent att lära sig.
Vi hade en på kursen som var strax innan pension som gick ifrån "Var sitter på-knappen".. till att hantera datorn, office webben email och det riktigt bra.. Det var riktigt-riktigt kul att se utvecklingen hos en person på det viset. :)
Jag och t.ex Dave Cutler befinner oss nära där...
Marie SWE skrev:Du har väl fortfarande en begränsning i assembler oxå, även om den är större.
Jag har bara lite html i ryggen(Webdesign ingick i en kurs)... och inte förglömma gamla hederliga Basic/Qbasic lekte jag lite med 1990/91... Så jag kanske minns typ fyra kommandon nu 30+år senare *hahaha*
Nämen herrejösses, allting t.o.m HTML eller Basic/Qbasic etc. Linux eller Windows, är ju i grunden skrivit i assembler (alla tings moder)....

Sedan kan man ju förstås utveckla språk ifrån det, som "C" eller Bliss och som man sedan skriver ett operativsystem i... men "hallå ännadåva" assembler är grunden till det (om man undantar maskinkod...)... ;) 8) 8) 8)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Marie SWE
AVREGISTRERAD

Re: fixa nätverket, offline

Inlägg av Marie SWE »

Osprey skrev:Håller med till 100%, eller ~402 fot om vi ska prata dragracing...

Jag har skrivit fyra böcker (utgivna på Studentlieeratur) och ursprunget var att jag blev tokig på hur det som fanns var skrivet.....
Nu måste jag bli nördig :nerd: då jag vuxit upp med motorsport ;D Meter menade du. fot blir lite kort. :P
Min ombygda volvo944 -98(sleeper) gör 11,87 på 402m med standarddäck, så lite spinn första 70metrarna. Inget imponerande i sig... mer än att det är en bil som klarar bilprovningen utan modifikationer och det är jag själv som skruvat, så motorn är lackad i Lila och guld med svarta detaljer. ;D
(Göran Andersson Motor) har gjort motorbearbetningen då jag inte kan CNC-fräsa och balansera på egen hand, men matchportning och flödesberäkning har jag gjort själv mm. (men detta är ju inget motor-forum, så jag beskriver inte allt) :angel:

Har du sagt A får du säga B, nu blir jag nyfiken på vad du har skrivit :mrgreen:
Finns det något online som går att se? :) :)
Osprey skrev:
Marie SWE skrev:Men det var väldigt kul och väldigt lärorikt att jobba på den nivån ett tag för att få perspektiv på hur olika kunskaper alla har och det är aldrig försent att lära sig.
Vi hade en på kursen som var strax innan pension som gick ifrån "Var sitter på-knappen".. till att hantera datorn, office webben email och det riktigt bra.. Det var riktigt-riktigt kul att se utvecklingen hos en person på det viset. :)
Jag och t.ex Dave Cutler befinner oss nära där...
Skojsigt :) Jag saknar den tiden där faktiskt och jag ångrar lite att jag tacka nej till ett lärar-jobb.
Osprey skrev:
Marie SWE skrev:Du har väl fortfarande en begränsning i assembler oxå, även om den är större.
Jag har bara lite html i ryggen(Webdesign ingick i en kurs)... och inte förglömma gamla hederliga Basic/Qbasic lekte jag lite med 1990/91... Så jag kanske minns typ fyra kommandon nu 30+år senare *hahaha*
Nämen herrejösses, allting t.o.m HTML eller Basic/Qbasic etc. Linux eller Windows, är ju i grunden skrivit i assembler (alla tings moder)....

Sedan kan man ju förstås utveckla språk ifrån det, som "C" eller Bliss och som man sedan skriver ett operativsystem i... men "hallå ännadåva" assembler är grunden till det (om man undantar maskinkod...)... ;) 8)
sorry.. men jag är en sviker.. Jag övergav programmeringsvägen när jag skaffa win3.11 och upptäckte den grafiska världen.. samt min dyslexi/ordblindhet o skriva kod var väl inte bästa kombon, då jag fick felsöka massor för att jag stavat fel. *hahaha*
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"