Håller med till 100%, eller ~402 fot om vi ska prata dragracing...Marie SWE skrev:Det svåra är att inte spåra ur och bli för teknisk (eller pessimistisk som jag är just nu med Desktop)... Jag försöker alltid hålla det simpelt så även nybörjare kan haka på i vad som sägs och lära sig nya saker av att läsa konversationer....
Jag har skrivit fyra böcker (utgivna på Studentlieeratur) och ursprunget var att jag blev tokig på hur det som fanns var skrivet.....
Jag och t.ex Dave Cutler befinner oss nära där...Marie SWE skrev:Men det var väldigt kul och väldigt lärorikt att jobba på den nivån ett tag för att få perspektiv på hur olika kunskaper alla har och det är aldrig försent att lära sig.
Vi hade en på kursen som var strax innan pension som gick ifrån "Var sitter på-knappen".. till att hantera datorn, office webben email och det riktigt bra.. Det var riktigt-riktigt kul att se utvecklingen hos en person på det viset.![]()
Nämen herrejösses, allting t.o.m HTML eller Basic/Qbasic etc. Linux eller Windows, är ju i grunden skrivit i assembler (alla tings moder)....Marie SWE skrev:Du har väl fortfarande en begränsning i assembler oxå, även om den är större.
Jag har bara lite html i ryggen(Webdesign ingick i en kurs)... och inte förglömma gamla hederliga Basic/Qbasic lekte jag lite med 1990/91... Så jag kanske minns typ fyra kommandon nu 30+år senare *hahaha*
Sedan kan man ju förstås utveckla språk ifrån det, som "C" eller Bliss och som man sedan skriver ett operativsystem i... men "hallå ännadåva" assembler är grunden till det (om man undantar maskinkod...)...