Urban och Bossieman föreslår följande.....
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Urban och Bossieman föreslår följande.....
Idag har jag och Urban diskuterat och vi har enats om följande förslag att presentera. Listan är utan inbördes ranking.
1. Ett val görs, detta är viktigt då det ska vara demokratiskt valda personer. Vi kan vara hur ense som helst om att Bossieman och Urban kommer bli ett bra team, men utan ett demokratiskt val riskerar vi att åka på diverse problem i framtiden.
2. Urban väljs som huvudansvarig medan Bossieman väljs som backup/stöd/ till Urban.
3. Bossieman koncentrerar sig på medlemsmottagande samt på att medlemmarna får
bästa möjliga mottagande, d.v.s ett proffsigt bemötande, samt korrekt hjälp/stöd i frågor rörande Ubuntu Feisty Fawn.
4. Urban koncentrerar sig i första hand på marknadsföring samt rekrytering av nya medlemmar.
5. Energin läggs i första hand på Feisty Fawn 7.04 då vi anser att Feisty Fawn kommer att ha
förutsättningarna för att få nybörjare att snabbt komma in i Ubuntuvärlden.
6. Stadgarna ses över och skrivs om.
7. Det som har skett tidigare i forumet är från och med nu ett avslutat kapitel och forumet ska genomsyras hädanefter av Ubuntu-filosofin.
8. Trots den skenbara uppdelningen mellan Urban och Bossieman så kommer bägge vara engagerade och insatta i samtliga områden.
9. Våra mål kommer att vara att öka antalet medlemmar, få fler människor att känna till vad Ubuntu är samt att förbättra och utveckla bemötandet av nya medlemmar.
Övrigt: Playstation 3 lanseras i Sverige 23/3 och kommer för många vara den första kontakten med Linux. Vi vill att Ubuntu ska vara den distro som erbjuder bäst support. Det är viktigt att vi syns i de Svenska playstation 3 forumen och där ger en bra och proffsig bild av Ubuntu. Här finns en gigantisk grupp människor som aldrig varit i kontakt med Linux och är därmed en källa till många nya medlemmar.
1. Ett val görs, detta är viktigt då det ska vara demokratiskt valda personer. Vi kan vara hur ense som helst om att Bossieman och Urban kommer bli ett bra team, men utan ett demokratiskt val riskerar vi att åka på diverse problem i framtiden.
2. Urban väljs som huvudansvarig medan Bossieman väljs som backup/stöd/ till Urban.
3. Bossieman koncentrerar sig på medlemsmottagande samt på att medlemmarna får
bästa möjliga mottagande, d.v.s ett proffsigt bemötande, samt korrekt hjälp/stöd i frågor rörande Ubuntu Feisty Fawn.
4. Urban koncentrerar sig i första hand på marknadsföring samt rekrytering av nya medlemmar.
5. Energin läggs i första hand på Feisty Fawn 7.04 då vi anser att Feisty Fawn kommer att ha
förutsättningarna för att få nybörjare att snabbt komma in i Ubuntuvärlden.
6. Stadgarna ses över och skrivs om.
7. Det som har skett tidigare i forumet är från och med nu ett avslutat kapitel och forumet ska genomsyras hädanefter av Ubuntu-filosofin.
8. Trots den skenbara uppdelningen mellan Urban och Bossieman så kommer bägge vara engagerade och insatta i samtliga områden.
9. Våra mål kommer att vara att öka antalet medlemmar, få fler människor att känna till vad Ubuntu är samt att förbättra och utveckla bemötandet av nya medlemmar.
Övrigt: Playstation 3 lanseras i Sverige 23/3 och kommer för många vara den första kontakten med Linux. Vi vill att Ubuntu ska vara den distro som erbjuder bäst support. Det är viktigt att vi syns i de Svenska playstation 3 forumen och där ger en bra och proffsig bild av Ubuntu. Här finns en gigantisk grupp människor som aldrig varit i kontakt med Linux och är därmed en källa till många nya medlemmar.
Senast redigerad av 1 Bossieman, redigerad totalt 22 gånger.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
- fonsterbage 2.0
- Broder Tuck
SV: Urban och Bossieman föreslår följande.....
Ja.
Håll stadgearbetet på en måttfull nivå bara . . . .
Akta er för de gamla hjulspåren (
)

Hälsningar
Broder Tuck
Akta er för de gamla hjulspåren (

Hälsningar
Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ja, låter bra!
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Eftersom moderatorgruppen som enhet körde hela forumet hittills vill jag gärna
ha med följande:
ha med följande:
- Moderatorena har absolut veto-rätt.
- Om det visar sig att en vald person är olämpligt till posten, kan moderatorena väljer bort personen i fråga
- Detta gäller tills nästa ordinarie val
Kan bara hålla med Broder Tuck!Broder Tuck skrev: Ja.
Akta er för de gamla hjulspåren ()
![]()
![]()
Hälsningar
Broder Tuck
Ta det kallt grabbar!
Men det tror jag att ni gör.
Kul att se att det går stadigt framåt i alla fall. Lycka till Urban och Bossieman.

Ser bra ut det där! 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- DeepThought
Jag tror att det blir jättebra, och framförallt så är själva valet av de två viktigt, även om "alla är med på det", så skall det genomföras! Läste någon annan som tyckte detta också, och det är viktigt att det sker så - vi måste göra vad vi kan för att undvika att den lösning vi ser som kanonbra raseras av en sådan petitess (om jag får säga så).
Kämpa på!
Kämpa på!

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Håller med!!DeepThought skrev: Jag tror att det blir jättebra, och framförallt så är själva valet av de två viktigt, även om "alla är med på det", så skall det genomföras! Läste någon annan som tyckte detta också, och det är viktigt att det sker så - vi måste göra vad vi kan för att undvika att den lösning vi ser som kanonbra raseras av en sådan petitess (om jag får säga så).
Kämpa på!![]()
Ser mycket lovande ut detta för framtiden.
Bra. Får jag komma med ett bidrag så blir det såsom följer:Little John skrev: Eftersom moderatorgruppen som enhet körde hela forumet hittills vill jag gärna
ha med följande:
Vad tycker ni ?
- Om det visar sig att en vald person är olämpligt till posten, kan moderatorena väljer bort personen i fråga
*Antalet moderatorer som fattar beslut rörande forumet i gemen bör vara minst 60% av kåren. (Jaja, jag vet att 51% är majoritet, men jag vill ha en litet större majoritet - m.a.o. får 60 gärna bli 70 eller t.o.m. 75)
*Val skall kunna begäras även av enskild medlem och ev. berättigande utvärderas av moderatorerna. Utlysta val bör hållas inom en tidsrymd av en månad.
Jag förmodar att detta rör forumet och bara forumet, inget annat?Grön Göling skrev:Bra. Får jag komma med ett bidrag så blir det såsom följer:Little John skrev: Eftersom moderatorgruppen som enhet körde hela forumet hittills vill jag gärna
ha med följande:
Vad tycker ni ?
*Antalet moderatorer som fattar beslut rörande forumet i gemen bör vara minst 60% av kåren. (Jaja, jag vet att 51% är majoritet, men jag vill ha en litet större majoritet - m.a.o. får 60 gärna bli 70 eller t.o.m. 75)
*Val skall kunna begäras även av enskild medlem och ev. berättigande utvärderas av moderatorerna. Utlysta val bör hållas inom en tidsrymd av en månad.
- Broder Tuck

Älskade hustru,
är du här inne och svamlar nu?
Nyss var du i köket.
Så här går det när jag inte lyssnar på henne. Någonstans skall hon bara vara. Förlåt, vänner på forumet.

En generad munkar drar kåphättan över huvudet och försöker likna någon annan. Försöker dra ut fågeln via
buröppningen.
Hälsningar
X X X
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Det ser bra ut. Jag tror ni kommer att lycks kanon.
NaturligtvisBobcat skrev:Jag förmodar att detta rör forumet och bara forumet, inget annat?Grön Göling skrev:Bra. Får jag komma med ett bidrag så blir det såsom följer:Little John skrev: Eftersom moderatorgruppen som enhet körde hela forumet hittills vill jag gärna
ha med följande:
Vad tycker ni ?
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Låter acceptabelt.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
- Bossieman
- Kontakt:
Jag vill påpeka att förslag och kritik till förslaget uppskattas. Det är trots allt bara ett förslag och det kan alltid bli bättre.