Hur kan jag få Thunderbirds Lightning att visa "vecko-vyn" med måndagen i början?
Hans
Det blir så här:Gunnar Hjalmarsson skrev:Du bör förmodligen sätta en 'locale' som anser att veckan börjar med måndag.
Vad ger terminalkommandot locale ?
Den instruktionen "förstår" jag inte eller så är den inte aktuell med TB-versionen jag använder eller med den senaste från Mozilla.bittin skrev:https://support.mozilla.org/sv/questions/1157497
Kan jag redigera "en fil" locale och skriva sv_SE.UTF-8Gunnar Hjalmarsson skrev:Du bör förmodligen sätta en 'locale' som anser att veckan börjar med måndag.
Vad ger terminalkommandot locale ?
Jag finner det du föreslår....men nu ska jag prova något annat.Ditt tema stödjer inte GTK3 vidare bra och dina flikar är inte jättetydliga, men om du klickar på fliken "Views" kan du välja veckodag där.
Det skulle va intressant att "samma" client i telefon o dator, men troligen skulle GUI skilla sig så det inte hade något värde.När det kommer till e-postklient på telefonen använder jag K-9 Mail, den finns tillgänglig via F-Droid
Sylpheed är en poppis och nätt e-postklient.Hans Linde skrev:Jag finner det du föreslår....men nu ska jag prova något annat.Ditt tema stödjer inte GTK3 vidare bra och dina flikar är inte jättetydliga, men om du klickar på fliken "Views" kan du välja veckodag där.
Gnome Calendar
Claws Mail
Båda startar mycket snabbt ( till skillnad from Thunderbird med Ligtning ).
Det skulle va intressant att "samma" client i telefon o dator, men troligen skulle GUI skilla sig så det inte hade något värde.När det kommer till e-postklient på telefonen använder jag K-9 Mail, den finns tillgänglig via F-Droid
På det här ämnet har vi också Googles dominas. I fall det finns ett alternativ med liknade service provar jag gärna. (??)
Hmmm.....Jag använder än "Tasks" från Google och synkar mobilens "Tasks Free"
Har inte undersök var den funktion finns i dessa klienter eller om det behövs ett separat program för det.