Microsoft köper GitHub
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Microsoft köper GitHub
Microsoft to acquire GitHub for $7.5 billion
A bright future for GitHub
Kommer utvecklare att stanna eller flytta?
GitLab gratulerade redan i går, och har trafikerats rätt ivrigt på sistone.
A bright future for GitHub
Kommer utvecklare att stanna eller flytta?
GitLab gratulerade redan i går, och har trafikerats rätt ivrigt på sistone.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Re: Microsoft köper GitHub
De flesta tycks flytta och GitLab såg en tiodubbling av aktiviteten när ryktet bubblade upp till ytan. Det är ju bra att de lämnar, även om jag hade tyckt att man inte borde hänga på proprietära tjänster till att börja med.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tja, här handlar det ju om en flytt från en proprietära tjänst till en annan.Hund skrev:De flesta tycks flytta och GitLab såg en tiodubbling av aktiviteten när ryktet bubblade upp till ytan. Det är ju bra att de lämnar, även om jag hade tyckt att man inte borde hänga på proprietära tjänster till att börja med.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Mycket snack om detta i senaste Linux Unplugged: http://linuxunplugged.com/252
also: https://www.facebook.com/DeveloperInsid ... 391181722/
also: https://www.facebook.com/DeveloperInsid ... 391181722/
Finns det någon tjänst liknande gitlab.com som kör community-varianten av gitlab som är öppen för projektregistreringar likt gitlab, github eller savannah?
Hade tidigare nicket "Cowboy".
- Gunnar Hjalmarsson
Det finns nog många. gitlab.gnome.org och salsa.debian.org är två GitLab-hubbar som är viktiga för Ubuntu.gusnan skrev:Finns det någon tjänst liknande gitlab.com som kör community-varianten av gitlab som är öppen för projektregistreringar likt gitlab, github eller savannah?
Jo, ja, dom känner jag ju till - jag tänkte mer på sådana som accepterar projektregistreringar av mer "random" projekt - båda dom har ju ett rätt snävt projektområde - Debianpaketering i salsa-fallet och gitlab.gnome.org är väl specifikt för Gnome-projekt.Det finns nog många. gitlab.gnome.org och salsa.debian.org är två GitLab-hubbar som är viktiga för Ubuntu.
Hade tidigare nicket "Cowboy".
- Gunnar Hjalmarsson
Så är det förstås i princip. Men jag har konton hos båda - inte för att jag har något eget projekt, utan för att kunna bidra med kodförslag - och mitt intryck är att de är öppna för registrering av projekt. Möjligen finns det något finstilt som begränsar möjligheterna.
GitLab CE finns under MIT-licensen. :) Jag hoppas dock att de lägger till stöd för federation snart.andol skrev:Tja, här handlar det ju om en flytt från en proprietära tjänst till en annan.Hund skrev:De flesta tycks flytta och GitLab såg en tiodubbling av aktiviteten när ryktet bubblade upp till ytan. Det är ju bra att de lämnar, även om jag hade tyckt att man inte borde hänga på proprietära tjänster till att börja med.
-
- Kontakt:
Hörde i Windows Weekly att Gitlab ska flytta från Azure till AWS på Måndag kväll nästa vecka
Ja? Den flytt som diskuterades vart ju till https://gitlab.com/, som kör GitLab-EE.Hund skrev:GitLab CE finns under MIT-licensen. :)andol skrev:Tja, här handlar det ju om en flytt från en proprietära tjänst till en annan.Hund skrev:De flesta tycks flytta och GitLab såg en tiodubbling av aktiviteten när ryktet bubblade upp till ytan. Det är ju bra att de lämnar, även om jag hade tyckt att man inte borde hänga på proprietära tjänster till att börja med.
Enterprice Edition kostar pengar och jag är ganska säker på att jag inte har betalat dem några pengar. :Pandol skrev:Ja? Den flytt som diskuterades vart ju till https://gitlab.com/, som kör GitLab-EE.Hund skrev:GitLab CE finns under MIT-licensen. :)andol skrev:Tja, här handlar det ju om en flytt från en proprietära tjänst till en annan.Hund skrev:De flesta tycks flytta och GitLab såg en tiodubbling av aktiviteten när ryktet bubblade upp till ytan. Det är ju bra att de lämnar, även om jag hade tyckt att man inte borde hänga på proprietära tjänster till att börja med.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger