Nicotine+ har slutat att logga in.[LÖST]

Användarvisningsbild
puppy

Nicotine+ har slutat att logga in.[LÖST]

Inlägg av puppy »

Skulle alldeles nyss starta upp Nicotine+ för att kolla om jag hittade något häftigt att lyssna på.
Det har fungerat helt fel fritt förrut och nu så får jag detta meddelande:
You need to finish configuring your settings (Server, Username, Password, Download Directory) before connecting...
Det som gör det hela mycket konstigt är att jag kollar alla inställningar och de stämmer som det ska vara. Användarnamn och lösenord. Portar och huvudserver. Allt är precis som det ska vara för att det ska fungera. Men när jag ska verkställa "ändringar" som jag har gjort så får jag upp samma meddelande igen.
Jag testade även att ominstallera hela Nicotine+ men fick bara samma resultat. Någon som råkat ut för detta tidigare eller kan lista ut vad det kan bero på ?
Senast redigerad av 1 puppy, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
puppy

SV: Nicotine+ har slutat att logga in.

Inlägg av puppy »

När jag har startat programmet genom konsollen och väljer att logga in (det gör jag genpom högerklick på symbolen som kommer upp vid klockan nere i högra hörnet) trots det förra meddelandet så får jag detta i konsollen:
TypeError: iteration over non-sequence
Vad betyder detta då?

Samt, är det något speciellt just för att jag kör med Kubuntu?

Om ingen har någon lösning för just detta specifika problem så kanske det hjälper om man kan totalt ominstallera just detta program. För när jag har testat att ominstallera det för att börja om så har de tidigare inställningar jag har gjort funnits kvar. Finns det något sätt att börja om från scratch så att säga när det gäller program?
Senast redigerad av 1 puppy, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
puppy

SV: Nicotine+ har slutat att logga in.

Inlägg av puppy »

Jag löste det.

Det jag fick göra var att ta bort den dolda mappen .nicotine som låg i min hemkatalog.

Jag raderade filerna i den mappen och sen tog jag bort hela den mappen. Avinstallerade Nicotine+ och installerade det igen. Skrev in de inställningar på nytt igen som krävs för att använda programmet och nu funkar det igen!
Lite omständigt sätt att lösa det på. Men det fungerade iallafall.  ;D
Okänd

SV: Nicotine+ har slutat att logga in.[LÖST]

Inlägg av Okänd »

Det var bra puppy! Här kunde ingen hjälpa, så du fixade det själv
Toppen!!
Och nu kan andra också dra nytta av ditt inlägg.
Tack för den!
Hälsningar
Peter
Användarvisningsbild
DeepThought

SV: Nicotine+ har slutat att logga in.[LÖST]

Inlägg av DeepThought »

Det som kan ha hänt är att dina inställningsfiler har blivit "överkörda" av en annan användare genom att du t.ex. kört programmet med sudo. Har du det? Isåfall skulle det kunna förklara problemet. Är Nicotine+ ett grafiskt program? Isåfall skall du helst använda gksudo om du måste köra det som superanvändare (kdesu om du kör Kubuntu).

Om det händer igen kan du testa att köra:
sudo chown -R user:group ~/.nicotine
För att göra dig själv till ägare igen (se bara till att ändra user och group till din användare och grupp)

Men jag är inte säker på att det är så här, men det skulle kunna vara en förklaring - att du helt enkelt inte får skriva till dina konfigurationsfiler.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"