Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Användarvisningsbild
axel112

SV: Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Inlägg av axel112 »

Då måste man genast prova detta!  ;D ;D ;D
Användarvisningsbild
axel112

SV: Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Inlägg av axel112 »

Bra överblick, snygg layout. På plussidan. På minussidan hittar jag ingen equalizer. Finns den?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

axel112 skrev: Bra överblick, snygg layout. På plussidan. På minussidan hittar jag ingen equalizer. Finns den?
Vad ska man med en eq. till egentligen? Den förvränger ju bara ljudet? ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hund skrev:
axel112 skrev: Bra överblick, snygg layout. På plussidan. På minussidan hittar jag ingen equalizer. Finns den?
Jo jag behövde själv en innan jag hittade "tone" under fliken växlar i Alsamixern.

Efter det har jag allt ljudtryck som behövs... enbart att justera bas o diskant
ibland för viss musik.

;) 
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Jag skulle vilja ha en musikspelare som kan spela både mp3, wma, wav och mid, helst för Gnome. Finns det? (Just nu har jag inget program överhuvudtaget som kan spela mid-filer.)
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Hund skrev:
Ja, fast jag gillar när det är mycket diskant. Och sen behöver olika sånger olika inställningar - tycker jag alltså! ;) (ska leta växlar ska jag...) Hittade ingen växel "tone" :( Hur finner man den?

Letade runt lite och hittade en sak, som också går att installare via automatix - Songbird. Tittade på en liten presentation av programmet, imponerande. Ta en titt. http://www.songbirdnest.com/screencast
Senast redigerad av 1 axel112, redigerad totalt 14 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Christian Johansson skrev: Jag skulle vilja ha en musikspelare som kan spela både mp3, wma, wav och mid, helst för Gnome. Finns det? (Just nu har jag inget program överhuvudtaget som kan spela mid-filer.)
Det vete tusan... men här har du forumets "ljudgurus" som diskuterar midi.

http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,3120.0.html

sen den här tråden
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,486.0.html

Plus Ubuntu Studio som kommer samtidigt med "Festisen".....

https://wiki.ubuntu.com/UbuntuStudio
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 14 gånger.
Åsa-Nisse

Inlägg av Åsa-Nisse »

Enligt min åsikt så är programmet "Listen" i paritet med vår helige Gud fader i himmelen, men det är jag det...
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Åsa-Nisse skrev:  
  Enligt min åsikt så är programmet "Listen" i paritet med vår helige Gud fader i himmelen, men det är jag det...
Jag sträcker mig nog inte så långt  ;D men en bra bit kommer det. Saknar dock eq. Himla tjat om den eq är det...  ;)
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

I senaste Automatix2 finns Exaile med. Det står "Amarok like music manager for Gnome". Det låter intressant.
Guttasej

Inlägg av Guttasej »

http://songbirdnest.com/

Rätt bra mediaspelare faktiskt, men den är baserad på Mozilla teknik,

Har en riktigt trevlig funktion, när man går in på en hemsida med ljud/film filer på så kan den ordna dom i en playlist så man kan spela upp det ^^

Värt att testa iaf :)
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Guttasej skrev: http://songbirdnest.com/

Jag provade den och jag tyckte den var finemang, med en massa funktioner. Bla det du nämner. Men det krävs att man sätter sig in i alla finesser. Och det hade jag inte tid med då - så ut åkte den igen.

Men Amarok finns kvar...
Användarvisningsbild
Imerion

Inlägg av Imerion »

Hej alla! Första posten här.  :)
Även jag har varit ett stort fan av Amarok, men letar nu efter något liknande fast GTK-baserat, för att passa bättre ihop med resten av mitt system. Jag har hittat tre spelare som jag gillar rätt bra, Exaile, Banshee och Listen. Alla med fördelar och nackdelar, så det är lite svårt att bestämma sig. Men, det som alla tre verkar ha gemensamt är att de sorterar musiken efter ID3-taggar och liknande, vilket inte riktigt passar mig då min samling i många fall saknar dem. Därför undrar jag om någon känner till en spelare som istället sorterar musiken efter hur den ligger på hårddisken?
Guttasej

Inlägg av Guttasej »

axel112 skrev:
Guttasej skrev: http://songbirdnest.com/

Jag provade den och jag tyckte den var finemang, med en massa funktioner. Bla det du nämner. Men det krävs att man sätter sig in i alla finesser. Och det hade jag inte tid med då - så ut åkte den igen.

Men Amarok finns kvar...

hehe mm,, AmaroK är fortfararande sittandes på tronen, hamnar alltid själv med AmaroK till slut igen när jag testar nåt annat ^^
stv

Inlägg av stv »

Detta är en gammal tråd, tänkte då fråga om det kommit något _BRA_ program som man kan jämföra med Amarok? (dvs till gnome)
Eller kör ni Amarok fortfarande? (Gnome-folket)

Tänkte även fråga om det finns plugins till något mediaprogram som fungerar lite som "INFO" delen/programmet gjorde till MTV om någon sett det? :)
När dom spelade en musikvideo så ploppade det upp lite info om artisten/albumet/låten osv, vore mycket trevligt och cool om det kunde göras i någon mediaspelare, fast då med tex svartbakgrund och sedan popup-rutor med info från wiki(har sett lite wiki plugins). Detta var då tanke till musikfiler som inte är musikvideos.

Skulle passa in kalasbra på fester osv :)
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Jag kör fortfarande the holy amarok, har inte kollat utvecklingen av gtk baserade spelare, nån som vet?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Killen som gjorde listen var ju på bra väg med, men han har lagt av och ingen har fortsatt. Bmpx är ganska schysst...
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

bmpx ser ju himla snygg och smidig ut. Får nog ta ett litet test. Fast jag har ju svårt att se att den kan mäta sig med amarok och podcast och synkning till flera olika mediaspelare.
koldrakan
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av koldrakan »

Har installerat bmpx, mycket trevlig spelare, men hur installerar man stöd för mp3 osv?
And then it said; "Let there be those, with enough cunning and will, to use Open Source"
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

koldrakan skrev: Har installerat bmpx, mycket trevlig spelare, men hur installerar man stöd för mp3 osv?
Om du högerklickar på paketet i synaptic och tittar i "recommended" samt (om man vill) "suggested" så finns de paketen där, som heter något med gstreamer!

EDIT: DET RÖDA ÄR TILLAGGT EFTERSOM RÅDET UTAN DET ÄR FULLKOMLIGT VÄRDELÖST OCH SKADLIGT!!!
Senast redigerad av 1 Mekaniserad Apelsin, redigerad totalt 14 gånger.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"