Vad ska man med en eq. till egentligen? Den förvränger ju bara ljudet?axel112 skrev: Bra överblick, snygg layout. På plussidan. På minussidan hittar jag ingen equalizer. Finns den?
Jo jag behövde själv en innan jag hittade "tone" under fliken växlar i Alsamixern.Hund skrev:Vad ska man med en eq. till egentligen? Den förvränger ju bara ljudet?axel112 skrev: Bra överblick, snygg layout. På plussidan. På minussidan hittar jag ingen equalizer. Finns den?![]()
Ja, fast jag gillar när det är mycket diskant. Och sen behöver olika sånger olika inställningar - tycker jag alltså!Hund skrev:Vad ska man med en eq. till egentligen? Den förvränger ju bara ljudet?axel112 skrev: Bra överblick, snygg layout. På plussidan. På minussidan hittar jag ingen equalizer. Finns den?![]()
Det vete tusan... men här har du forumets "ljudgurus" som diskuterar midi.Christian Johansson skrev: Jag skulle vilja ha en musikspelare som kan spela både mp3, wma, wav och mid, helst för Gnome. Finns det? (Just nu har jag inget program överhuvudtaget som kan spela mid-filer.)
Jag sträcker mig nog inte så långtÅsa-Nisse skrev:
Enligt min åsikt så är programmet "Listen" i paritet med vår helige Gud fader i himmelen, men det är jag det...
Jag provade den och jag tyckte den var finemang, med en massa funktioner. Bla det du nämner. Men det krävs att man sätter sig in i alla finesser. Och det hade jag inte tid med då - så ut åkte den igen.Guttasej skrev: http://songbirdnest.com/
Rätt bra mediaspelare faktiskt, men den är baserad på Mozilla teknik,
axel112 skrev:Jag provade den och jag tyckte den var finemang, med en massa funktioner. Bla det du nämner. Men det krävs att man sätter sig in i alla finesser. Och det hade jag inte tid med då - så ut åkte den igen.Guttasej skrev: http://songbirdnest.com/
Rätt bra mediaspelare faktiskt, men den är baserad på Mozilla teknik,
Men Amarok finns kvar...
Om du högerklickar på paketet i synaptic och tittar i "recommended" samt (om man vill) "suggested" så finns de paketen där, som heter något med gstreamer!koldrakan skrev: Har installerat bmpx, mycket trevlig spelare, men hur installerar man stöd för mp3 osv?