CaletOS
Re: CaletOS
Inget nytt under solen! Xubuntu med ett gäng snygga skrivbordsteman i olika färger. Upplägget verkar annars vara att försöka efterlikna Windows så långt möjligt, när det gäller navigering och menyer. Ett stort antal färdiga Conky-konfigurationer för skrivbordet.
Jag lyckades inte byta språk till svenska, i VBox, men la heller ingen större energi på det.
Jag lyckades inte byta språk till svenska, i VBox, men la heller ingen större energi på det.
Alltid på kanelen!
- pata66
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Tack för svaret. Jag har installerat den på USB sticka och lyckas inte heller byta till svenska ?
Tror inte det går att installera nya språk om du kör en live-avbild, men annars måste man alltså installera svenska språkfiler först. Vad jag inte fattade förra gången, var att man sedan måste dra och släppa "Svenska" överst i språklistan. Omstart krävs efteråt.
Alltid på kanelen!
- skalman65
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kan det kanske var en bra dist att introducera Linux för en "normal"- Windows användare?eson57 skrev:Upplägget verkar annars vara att försöka efterlikna Windows så långt möjligt, när det gäller navigering och menyer.
Känns mera bekant menar jag och steget kanske inte blir så långt..
Ja det tror jag, och just det verkar vara syftet med disten.skalman65 skrev:Kan det kanske var en bra dist att introducera Linux för en "normal"- Windows användare?
...finns det onormala Windows-användare?

Alltid på kanelen!
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det är samma program för Språkstöd som i Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu och Ubuntu MATE.eson57 skrev:... annars måste man alltså installera svenska språkfiler först. Vad jag inte fattade förra gången, var att man sedan måste dra och släppa "Svenska" överst i språklistan. Omstart krävs efteråt.
Jag förstod det, men brukar installera med rätt språk från början och har således inte behövt byta språk i nämnda OS på flera år.Gunnar Hjalmarsson skrev:Det är samma program för Språkstöd som i Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu och Ubuntu MATE.
Alltid på kanelen!
- pata66
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ska testa igen. Har en riktig installation på Usb sticka. Tack för informationen.
// Pata66
// Pata66