Hur gör man med install Slimboat
Hur gör man med install Slimboat
Har installerat Slimboat och har den i en mall i Hämtningar, men hur får man fram den som en gångbar webbläsare? När den inte finns att finna i Synaptic.
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Hur gör man med install Slimboat
Nej, inte alls och det gäller inte min dator utan en kompis, som har problem med sin WebbläsareGunnar Hjalmarsson skrev:Kort minne?
Chromium 32 bit, ja den är seg och jag fick då tanken att Slimboat som har utvecklat sig, så att Webbläsaren ska fungera normalt.
Förra gången så var den inte färdigutvecklad som den lär vara nu!
Se på Google Chrome Stable som endast har för 64 bit, vilket hade varit bra om de även kostat på sig att utveckla 32 bitars Chrome.
- Gunnar Hjalmarsson
Så du håller alltså på att försöka installera en webbläsare åt din kompis, trots att du inte lyckats installera den själv och alltså inte vet hur den fungerar? Jag tycker det är lite oschysst mot din kompis.
Om kompisen ändå vill vara försökskanin, och om det är en .deb-fil, så kan du föreslå att han dubbelklickar på den.
Om kompisen ändå vill vara försökskanin, och om det är en .deb-fil, så kan du föreslå att han dubbelklickar på den.
Bra stora Mäster, då kanske du vill hjälpa till att lösa hans problem med Chromium så vore det helt okej, för varför segar den sig, vilket den inte har gjort det senaste halvåret.Gunnar Hjalmarsson skrev:Så du håller alltså på att försöka installera en webbläsare åt din kompis, trots att du inte lyckats installera den själv och alltså inte vet hur den fungerar? Jag tycker det är lite oschysst mot din kompis.
Han använder 4G Modem för Internet.
- Gunnar Hjalmarsson
Vet inget om varför Chromium segar för din kompis. Själv använder jag Firefox, och det funkar bra.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Slimjet: http://www.slimjet.com/en/dlpage.phpSlimBoat skrev:SlimBoat will no longer be further developed due to the performance and compatibility issue of the QtWebkit engine. In replacement, we are recommending our new product Slimjet Web Browser powered by the Blink engine which has higher performance and better compatibility with modern web standards. Slimjet also enjoys a large ecosystem of extensions and themes.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Hej Jowa
Det här hittade jag på din rekommenderade länk.
32bit Zip Package (tar.xz) (51.63MB, 2016/12/11, MD5: 537DE8B06968FE600E9E57F5BBD46CDB)
OBS (för zip-paket): Packa upp arkivet till valfri mapp du väljer. Kör omslaget script "Flashpeak-slimjet" från terminalen för första gången att göra det möjligt för sandlåda (administratörsbehörighet krävs). Efter det kan du köra omgivande skript från en genväg på skrivbordet.
Utgår ifrån att jag måste ladda hem ett Zip program först?
Kan du sedan vara bussig och ge mig en korrekt Terminalkod?
Det här hittade jag på din rekommenderade länk.
32bit Zip Package (tar.xz) (51.63MB, 2016/12/11, MD5: 537DE8B06968FE600E9E57F5BBD46CDB)
OBS (för zip-paket): Packa upp arkivet till valfri mapp du väljer. Kör omslaget script "Flashpeak-slimjet" från terminalen för första gången att göra det möjligt för sandlåda (administratörsbehörighet krävs). Efter det kan du köra omgivande skript från en genväg på skrivbordet.
Utgår ifrån att jag måste ladda hem ett Zip program först?
Kan du sedan vara bussig och ge mig en korrekt Terminalkod?
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Hittade du inte också 64bit Deb Package(.deb) och 32bit Deb Package(.deb)?
Det är den som är liggande i en mapp (Hämtningar)JoWa skrev:Hittade du inte också 64bit Deb Package(.deb) och 32bit Deb Package(.deb)?
32bit Deb Package (.deb) (49.34MB, 2016/12/11, MD5: 170ADD694D9ACA4E6508E6BFDC71A45F)
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Dubbelklicka på den så skall programmet installeras med förvald pakethanterare.
Sorry, att jag inte nämnde min kompis dator, som har Linux Mint 18 och den vill inte ta emot Deb. Därför så har Slimboat rekommenderat att Zippa den istället.JoWa skrev:Dubbelklicka på den så skall programmet installeras med förvald pakethanterare.
- Gunnar Hjalmarsson
Jag gissar (inte helt säker) att Slimjet (inte Slimboat) vilseleder besökarna i fråga om Linux Mint, som ju precis som Ubuntu använder Debians paketformat. Därför bör du följa JoWas råd; det borde gå att installera .deb-filen lika enkelt i Linux Mint som i andra Debian-baserade OS.Tjadden skrev:Sorry, att jag inte nämnde min kompis dator, som har Linux Mint 18 och den vill inte ta emot Deb. Därför så har Slimboat rekommenderat att Zippa den istället.JoWa skrev:Dubbelklicka på den så skall programmet installeras med förvald pakethanterare.