I alla fall:
För att ta det i ordning så försökte jag i veckan som gick att installera AntiX (osäker på version) från hembränd CD-skiva. Det gick bra förutom att OS såg "oinstallerat" ut. Valet att installera låg nämligen fortfarande kvar trots att jag körde från hårddisk. Svensk text lyckades jag på något sätt att trolla fram i både menyer och program men jag fann ingenting som hjälpte mig att få svenskt tangentbord. Överhuvudtaget verkar alla inställningar kräva minst högskoleutbildning för att begripa men jag trodde att det gick kanske ändå. Men nej, det gjorde det ju inte.

Så jag lade slutligen ner mina försök med AntiX. Tänkte då att det gick att uppgradera min gamla laptop från Mint 13 till Mint 17.3 (finns på USB) men det gick av någon anledning inte. Jo, det bootade men det som händer är att den laddar in "Casper" eller något liknande. Detta går segt. Men så avbryter den med ett meddelande om att det inte går att boota. Har använt detta USB-minne på en annan lite modernare dator och då fungerade det fint att boota. Jag har kontrollerat och det är ett 32-bit system jag försöker starta. Det kan ju varit USB-porten som strulade men den fungerar ju till allting annat så vad mer kan vara fel?