OK, här är nu det rätta svaret (eller vad det nu kallas på ubuntuspråk)

nobben@nobben-OptiPlex-745:~$ sudo dmidecode | grep "Product Name"
[sudo] password for nobben:
Product Name: OptiPlex 745
Product Name: 0WF810
nobben@nobben-OptiPlex-745:~$
Nja det där tycker jag är att gå ner några steg - jag köpte nyligen 2x4 GB extra minne till min dator också. Det hade ju varit fint om jag nu ska köpa en ny om jag kan använda min nuvarande extrautrustning i den eventuella nya datorn. Till det fordras det väl att jag köper en DELL förstår jag....eller?JoWa skrev:Länken du klickade på är trasig.nobbens skrev:Tydligt det att det var en trevlig dator för nu finns den inte kvartack i alla fall för tipset
Här kommer den lagad:
https://www.inrego.se/webbshop/begagnad/stationart/hp_8000_elite_(sff)/nr/102160
Tycker det ser bekymmersamt ut. Kortet har en alltför långt plåtbleck och tre kontakter. Förutom den jag ska använda så finns där DVI och HDMI kontakter vilket gör kortet alldeles för stort för min dator.webaake skrev:Ser bra ut. Det kortet kan hänga med länge så du kan flytta med det till nästa dator.
En jäkla tur att jag innan bleckbytet öppnade min datalåda för där fanns ju ingen plats för detta "mastodontkort", lika tur att jag försiktigt lirkade upp kortkartongen utan att bryta förseglingstejpen så jag kunde göra återköp tack vare "ej bruten förpackning"webaake skrev:Japp, byt bleck. Såg din bild på mailen.
Det var kylflänsen som var groteskt stor (hög o lång). Hade nog inte varit nån god idé att ta fram bågfilen antar jagwebaake skrev:Nä, det var inge kul! Var kortet för långt bakåt, eller hade för stor kylfläns? Gött att du kunde skicka tillbaka det iallafall.