Microsoft konto moment 22

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Microsoft konto moment 22

Inlägg av Tjadden »

Jag har ett Microsoft konto för Skype att logga in på.
Men nu har jag problem, när jag försöker logga in på Microsoft tjänster, då fungerar endast min
mejl-adress men inte lösenordet som jag har??
Jag markerar att jag har glömt bort mitt lösenord och de skickar de en temporär sifferkod till min E-post.
Men denna kod godkänns inte för att logga in på, då börjar de fråga efter i vilket land man bor i och ens telefonnummer och en kod som jag tidigare aldrig har sett eller haft??

Nåväl, jag begär att få registrera mig och får beskedet att du har redan ett Microsoft konto.
Sista tipset, kom med en ny mejladress, så kan jag registrera mig för ett nytt konto.
Tyvärr så hjälper det inte mig, för den hjälp jag vill ha, står på min ursprungs adress och då komma med någon annan adress, detta är rena moment 22 för mig!
Att inte gilla Windows/ Microsoft som gjorde att jag gick över till Linux, får man nu ytterligare bevis på, att Linux måste det vara för folk, som begriper att vilja ha det bästa i dataväg!
Christian Johansson

Re: Microsoft konto moment 22

Inlägg av Christian Johansson »

Verkar som att Microsoft har ändrat sina säkerhetsrutiner. Jag har ett "skräp-mail-konto" hos dem. När jag har loggat in de senaste dagarna så har jag fått ett meddelande om att jag måste verifiera mitt konto genom telefonnummer etc och en nedräkning till att det blir obligatoriskt att göra så, idag stod att det är 3 dagar kvar. Aldrig att jag tänker ge mitt telefonnummer till Microsoft. Eftersom det bara är en "skräp-mail-adress" som jag använder när jag registrerar mig på webbplatser som inte är viktiga för mig men där man ändå behöver registrera sig (typ http://www.tv.nu) så bryr jag mig inte om att jag inte längre kan komma åt mailkontot om 3 dagar.

[Edit] Kan lägga till att jag ändå inte har kunnat använda nyss nämnda mailkonto för att skicka mail under lång tid eftersom Microsoft tycker att det är en "ovanlig händelse" att jag försöker skicka ett mail från mitt mailkonto (förmodligen för att jag haft kontot rätt länge utan att skicka något mail) så de har krävt redan under lång tid att jag ska verifiera mig via t.ex. telefon för att kunna skicka mail (vilket jag naturligtvis inte gör, de har inte med mitt telefonnummer att göra).
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Christian Johansson

Jag lyckades komma in på Microsoft kontot till slut!
Jag håller med dig. I vår snurriga värld så har det smittat av sig på att textförfattarna är inte språkbegåvade när det gäller att förklara för vanligt folk vad som gäller eller vad man måste göra. Alltså en förvirrande text där man har hoppat över begreppet orsak och verkan och därmed fattar inte vi data klienter vad de menar för något och får själv stå för konsekvensen om vi tolkar deras obegripliga text fel!
Jag sökte med orden "avveckla Hotmail konto" ingenstans hittade jag denna möjlighet, allt gick ut på att installera e-postadresser hit och dit! Jag ska ta bort mitt Microsoft konto!

Helt sonika så installerade jag denna förhatliga hotmailen som endast var en test som blev fel skriven. Som jag har fått bedömd som ett error Av spam tre gånger om dagen, plus giltiga E-post adresser där man får scrolla ner några sidor varje gång, om man ska läsa allt.
Hur som helst hotmailen är godkänd, men jag vet inte var den finns någonstans? Men jag slipper nu att få den som ett spam. Jag har tomt i skräpkorgen.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Hurra, äntligen har jag blivit kvitt hotmail på Win 10 och slipper spam flera gånger om dagen.
Skype gick att ladda in.
Att lösa hotmail problemet med Hotmail error och det dumma med att komma in på Microsoft Kontot är nu löst!
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Ja Ms har nya säkerhetsrutiner. De kom för ungefär ett år sedan och har därefter försökt få en massa personliga uppgifter om mig. Om man som jag inte bryr sig om det, fungerar det ändå.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"