Kan detta program Cutter stoppa slaskpost?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Kan detta program Cutter stoppa slaskpost?

Inlägg av Tjadden »

Cutter kommer skicka paket till båda ändarna av en TCP / IP-anslutning för att stänga
anslutningen. Den är utformad för att användas på en Linux-router för att koppla
oönskade anslutningar.

Cutter kan stänga alla anslutningar till eller från en viss IP-adress eller
IP-adress / port par, vilket gör, som exempelvis stänger specifik tjänst av en
dator. Det kan också stänga anslutningarna mellan två ip-adress som
använda en specifik port för att neka en viss tjänst till kunden. annan möjlighet
ligger nära en specifik anslutning från IP-adress / hamnen till ip-adress / port.

Cutter är inte en brandvägg, men är en del av en större Linux brandvägg projekt.

Jag har ett ständigt problem med oönskade förslag att köpa allt mellan himmel och gjord och få en massa lån ifrån hela bankvärlden tycks det? Åt dem får jag ge beskedet att inte skicka något dylikt till mig ständigt!
i Mozilla Thunderbird! Plus en evighetskommentar om en E-post adress som error och jag får inte bort denna adress som jag aldrig någonsin har använt (hotmail.se) som jag också anser inte finns!
Så det vore en dröm att få stopp på detta elände!
Tjadden

Re: Kan detta program Cutter stoppa slaskpost?

Inlägg av Tjadden »

Cutter är säkerligen ett bra program för dem som har konfidentiell verksamhet.
Hemnetverk med egen server och liknande och för dem som driver sitt internet medels Router!

http://www.digitage.co.uk/digitage/soft ... ity/cutter
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin

Inlägg av johanre »

Tjadden skrev:Jag har ett ständigt problem med oönskade förslag att köpa allt mellan himmel och gjord och få en massa lån ifrån hela bankvärlden tycks det? Åt dem får jag ge beskedet att inte skicka något dylikt till mig ständigt!
i Mozilla Thunderbird! Plus en evighetskommentar om en E-post adress som error och jag får inte bort denna adress som jag aldrig någonsin har använt (hotmail.se) som jag också anser inte finns!
Så det vore en dröm att få stopp på detta elände!
Cutter kommer tyvärr inte hjälpa dig med din e-post problematik. Du behöver helt enkelt bättre spam filter. Vill du ha hjälp med detta så får du beskriva hur din e-post är uppsatt - det finns nämligen *många* varianter - så får vi se vad som låter sig göras.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

johanre

Det vore guld värt att inte bli påmind om denna förbaskade "hotmail.se" om att det är ett error.
tester@hotmail.se

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<tester@hotmail.se>:
host mx4.hotmail.com [65.55.37.104]: 550 Requested action not taken:
mailbox unavailable

Antalet påstötningar om detta har jag haft snart i ett halvår, flera gånger om dagen!
Jag vet inte hur man får stopp på den trafiken? Har försökt att slippa detta tjat för att bryta denna terror men misslyckat med detta!
Vet du hur man gör johanre så blir jag dig evigt tacksam!

Allt det övriga går en på nerverna om erbjudande av lån, t.o.m vi har redan fixat ett lån till dig
på 200 000 kr det är bara att ge en bekräftelse genom att klicka här!
Personligen och förmodligen inser de flesta att bankvärlden är ingenting annat en rena Maffian!

Jag har ju denna rad av spam alternativ och använder Spam Assassim och får mycket i skräpmappen och nästan lika mycket skräppost bland accepterade mail.

Bogofilter, DSpam, POPfile, spampal har jag inte någon kunskap om hur de fungerar?
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin

Inlägg av johanre »

OK.

* e-post adressen tester@hotmail.se finns inte. Därför får du svaret "mailbox unavailable". Så mitt bästa råd är att om du får e-post från den adressen så kan du anse denna vara falsk och då bör du i Thunderbird sätta en filter regel som gör att all e-post från den adressen tas bort. En beskrivning hittar du här: https://support.mozilla.org/sv/kb/blockera-avsandare

Vad gäller övrig spam så måste du vara tydlig med mer information. I vanliga fall borde mailservern du använder kunna förhindra att du får dessa mail, men du berättar t.ex inte vilken mailserver du använder. Det enda konkreta vi har fått veta är att du använder Mozilla Thunderbird och då är det svårt att ge mer konkreta förslag kring vad du kan göra.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

johanre

Jag kan inte vara tydligare med att jag får en massa skräpost!
Bör jag byta ut min mailadress för att slippa mängden av skräppost?

Att få bort <tester@hotmail.se> och slippa tjatet att det är ett error
godtogs inte av någon filterregel när det inte går att hitta någonstans!

Det existerar ju inte något @hotmail.se och lär väl aldrig heller komma till stånd!
Att det blev fel, beror på att jag testade ett hotmail.com och det blev istället hotmail.se och fungerade inte givetvis!
Jag raderade kontot ganska omgående totalt och på den vägen har jag låtit bli hotmail.com över huvud taget!
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin

Inlägg av johanre »

Jag har full förståelse över att du är frustrerad och irriterad över att du får en massa oönskad e-post. Och jag försöker faktiskt hjälpa dig, men du måste också inse att du då måste förse mig med konkret information för att jag skall kunna hjälpa dig. Att bara konstatera att du får en massa besvärande skräppost leder ingenstans.

T.ex: jag har frågat dig vilken mail server du använder. Detta p.g.a att det är på mailservrar man oftast och bäst löser spam problem. Alltså; vilken mail server använder du?

Vad gäller "tester@hotmail.se", så får du gärna beskriva exakt i vilket steg i guiden det går fel, och vad du då får för felmeddelande - ordagrannt.
Användarvisningsbild
Nemo
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Nemo »

Tjadden skrev:Det vore guld värt att inte bli påmind om denna förbaskade "hotmail.se" om att det är ett error.
tester@hotmail.se

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<tester@hotmail.se>:
host mx4.hotmail.com [65.55.37.104]: 550 Requested action not taken:
mailbox unavailable
Utifrrån vad du delat med dig av det felmeddelande du fått, verkar det som att du försöker skicka ett mail till adressen tester@hotmail.se, men då denna adress inte existerar får du upp detta felmeddelande.

Jag tror inte felet ligger i Thunderbird utan i ditt E-postkonto. Troligen finns det ett mail i Utkorgen som inte gått iväg och varje gång du startar upp Thunderbird försöker den skicka mailet i Utkorgen men mislyckas med följd att mailet ligger kvar där.

Mitt förslag är att du kollar i mappen Utkorg eller vad den nu har för namn i ditt E-postkonto och finns det ett mail där, raderar du det för att bli av med detta.

Om det inte syns något, kan du logga in på webbmailen för din E-post, förutsatt att den som du har E-post hos har denna tjänst. I webbmailen bör det synas ett mail i Utkorgen som inte kan hamna i Skickat.

Jag kan dock inte säga med säkerhet att detta är felet då jag inte har fysisk tillgång till din dator, utan det är en egen teori utifrån den information du delat med dig av.

Ditt problem består av 2 delar. Dels att du får felmeddelande om tester@hotmail.se, vilket är den bit jag nu försöker ge hjälp krng. Den andra biten är de spam mail du får och där får du svara på de frågor Johan ställt om det ska gå att komma vidare.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Nemo

Du hade helt rätt, eländet är låst i Webbmail, men jag får inte bort detta konto!
Hållit på i över en kvart för att radera det men det kommer tillbaka hela tiden??
Snälla hur går man?

Ett tillägg
Nu tror jag, att jag fick bort problemet, det vet jag inte förrän jag eventuellt fåŕ ett spam om det eller inte?
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin

Inlägg av johanre »

Vad bra att det fungerar, Tjadden. Det är enkelt att testa genom att skicka dig själv ett mail med tester@hotmail.se som avsändare (ja, det går att ordna).

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Tack johanre och Nemo för er hjälp, jag tror inte ni förstår hur viktiga ni är och får man er hjälp och saker ting ordnar till sig, så blir man själv lite kunnigare, vilket gör att man är inte så dum som man ser ut.
Så dumt var det, jag har aldrig använt Webbmail och hade glömt bort den, om jag hade tänkt på den så hade jag blivit utav med mitt problem för länge sen.
Tänk på det, jag är 77 år och vad begära att komma ihåg allting när det gäller innehållet i datorn?

Tack för hjälpen och ha en bra dag!
Skriv svar

Återgå till "Internet"