Striden mellan 32 bit och 64 bit som passar din dator bäst?
Re: Striden mellan 32 bit och 64 bit som passar din dator bä
64-bit kräver mer RAM. På Linux minst 2 GB, helst 4 GB. För lite RAM kan minska prestanda på Chrome/Firefox m fl.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
webaake
Ditt tips lär nog stämma. Jag hjälpte en god vän med sin WinVista för att skulle få tillgång till ett bättre OS och installerade Ubuntu 14.04 64 bit, det visade sig att hans dator hängde inte med hans ram minne var på 1,532 GB.
Det tråkiga är att han tycker, att Ubuntu var inte bra och har full tillit till sin WinVista som det ständigt uppstår små buggar eller åtminstone småfel i?
Ditt tips lär nog stämma. Jag hjälpte en god vän med sin WinVista för att skulle få tillgång till ett bättre OS och installerade Ubuntu 14.04 64 bit, det visade sig att hans dator hängde inte med hans ram minne var på 1,532 GB.
Det tråkiga är att han tycker, att Ubuntu var inte bra och har full tillit till sin WinVista som det ständigt uppstår små buggar eller åtminstone småfel i?
Se om du kan föreslå Ubuntu Mate (typ Gnome med hederliga menyer) eller Xubuntu istället. De påminner mer om win xp/win 7 - menymässigt alltså. Jag kör inte Unity eller nyaste Gnome på nån av mina linuxmaskiner.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
webake
Jag ska testa själv först och göra en installation av Xubuntu och se vad det är för något.
Jag ska testa själv först och göra en installation av Xubuntu och se vad det är för något.
Jag har fixat till lite småskavanker på Ubuntu 14.04 LTS 64 bit för en vecka sedan och den fungerar klockrent. Webbläsaren Slimjet tycks vara perfekt, snabb så man knappt hinner reagera förra man är ute på Internet och sökt något!
De två rensningsprogram jag använder är Bleachbit och Sweeper som man varnar för, i mitt fall ställer Sweeper inte till det för mig?
De två rensningsprogram jag använder är Bleachbit och Sweeper som man varnar för, i mitt fall ställer Sweeper inte till det för mig?