Antergos Linux erbjuder ZFS support under installationen.

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Antergos Linux erbjuder ZFS support under installationen.

Inlägg av Pink Panther »

Antergos är en Linux distribution som använder Arch Linux.

Antergos finns på min favoritlista som nummer två. Ubuntu Linux/MATE är inte eller var inte alls ett givet val när jag lämnade Linux Mint. Antergos har sitt ursprung i Spanien. Antergos erbjuder ett helt utmärkt Linux OS och möjligtvis den absolut bästa installationsapplikationen "Cnchi 0.14" som någon känd Linux distribution kan erbjuda en Linux användare.

"Antergos: The first Linux distribution with ZFS support during installation"

"which makes it the first (desktop) Linux distribution that I am aware of with ZFS as a file system option during installation"

http://linuxbsdos.com/2016/02/22/anterg ... tallation/

https://antergos.com/

"Create a working Live USB"

https://antergos.com/wiki/install/creat ... -live-usb/
Användarvisningsbild
Pink Panther

Re: Antergos Linux erbjuder ZFS support under installationen

Inlägg av Pink Panther »

Oj! Vilket Linux OS.

Antergos får den allra högsta poängen. Jag har testat många Linux distar det är en sak som är säker.

Tack som fan!!!
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Antergos Linux.

En mycket bra recension av DistroWatch.

Allt är korrekt beskrivet. Det finns lite att putsa på. Men felen är inte värre än vad jag upplevt med Ubuntu Linux under åren. Men som sagt Antergos Linux har inte släppt någon så kallat färdig eller officiell version 2016. Så grabbarna putsar och jobbar säkert med att rätta till de få fel som nämns i recension. Nu finns det redan lösningar att hämta för de få bristerna via Antergos Linux forum. Nu är Antergos Linux en Arch Linux installation förutom de förenklingar och egna lösningar som Antergos bidrar med för en användares bekvämlighet. Lite som Linux Mint men för Arch Linux.

Jag anser att kompetensen/kunskapen överlag är hög ibland Antergos Linux utvecklare. Inte minst "Cnchi" deras grafiska installationsprogram för Arch som inte är någon kopia på någon annans dist lösning eller uppfinning som är vanligt idag. Alternativet att välja ett eget "home directory" utan att själv behöva utföra det manuellt är standard.

Dock finns det fortfarande lite strul med ZFS alternativet. Men Antergos har aldrig påstått att ZFS är felfritt och färdigutvecklat. Utan i den här versionen av Antergos Linux är ZFS alternativet ett test för att om möjligt utföra en bättre konfiguration i näst version av Antergos Linux. ZFS måste testas av Antergos Linux användare först. Svårt att utföra en perfekt konfiguration av Cnchi/ZFS som passar diverse datorer. Utan att först få in synpunkter.

Nu är Arch Linux alternativet Pamac, ( "graphical package manager called Pamac" ) lite annorlunda vad berör en sökning efter program. Men så är det. En inlärnings procedur. Inget problem.

"The following screen asks which desktop environment we would like to install with options including Cinnamon, GNOME, KDE, MATE, Openbox and Xfce"

"Throughout the week, I was impressed with the features Antergos brings to the table"

http://distrowatch.com/weekly.php?issue ... 1#antergos
Linux Mint 18 Sarah
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Pink Panther skrev: Antergos får den allra högsta poängen.
Är inte det ungefär vad du säger om var och varannan ny distro du testat alternativ läst om?
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Inte riktigt sant. Det finns mycket som är dåligt.

Men din åsikt får stå för dig andol. Inget jag kan påverka eller vill påverka.

Glad Påsk :-)
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

andol skrev:
Pink Panther skrev: Antergos får den allra högsta poängen.
Är inte det ungefär vad du säger om var och varannan ny distro du testat alternativ läst om?
Är inte just detta det absolut bästa med Linux, att man så ofta fullständigt förnöjt kan luta sig tillbaka och vara lycklig för några dagar.

Kanske du förutom allra högsta poängen bidrar med egna pengen, till distro-projektet ;)

Glad Påsk
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Förstår inte vad nedanstående text har med saken att göra.

"Kanske du förutom allra högsta poängen bidrar med egna pengen, till distro-projektet"

Om så är fallet att jag bidrar på något sätt vad berör öppen källkod är det min ensak, inget jag skyltar med.

Glad Påsk på dig gruble. :-) :-)

Ps! Konstigt att några medlemmar endast är aktiva när jag skriver något som inte passar.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

Du missuppfattar mig, jag testar själv det mesta jag kommer över av olika distros och läser dina tips. Jag bidrar också ekonomiskt varje år till lite olika projekt som jag gillar, då jag sparar en del på att inte använda apple-microsoft programvara :)

* PayPal and Wire Transfers are tax deductible (verkar som ett framgångsrecept där det gäller)
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"