Hur går det för Ubuntu-se.org?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Hur går det för Ubuntu-se.org?

Inlägg av Pink Panther »

Det finns inte så många valmöjligheter kvar längre.

1. Antingen biter vi ihop och kämpar hela vägen.

2. Eller så är det möjligt att det blir svart i rutan. Vad vet jag?? Jag har inte svaren.

Att ge upp nu är inte rätt. Det finns inte så många Linux OS för vanligt folk. Det är Ubuntu Linux.

Nu händer inget. En del medlemmar har förmodligen inte gnistan längre att driva forumet. Men nog borde några kvarvarande medlemmar ha intresse av att det inte blir svart i rutan.

Att nämna något annat alternativ än Ubuntu Linux egna godkända familj/derivatives för någon som aldrig testat Linux efter vad som hänt Linux Mint är inte rätt.

Ubuntu-se.org är också det enda aktuella forumet i Sverige som tidigare varit godkända att föra Canonicals/Ubuntu Linux ord i Sverige.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Hur går det för Ubuntu-se.org?

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Ja, lite stilla är det i forumet för ögonblicket. Men alla som bidrar gör ju det frivilligt, och det är naturligt att aktivitetsnivån varierar. Det vänder nog snart.
Pink Panther skrev:Ubuntu-se.org är också det enda aktuella forumet i Sverige som tidigare varit godkända att föra Canonicals/Ubuntu Linux ord i Sverige.
Det där med att vi var ett "godkänt LoCo" (men att så inte är fallet just nu) nämns emellanåt. Såvitt jag har förstått är det bara ett symboliskt erkännande utan praktisk betydelse för våra möjligheter att göra saker. Så låt oss inte haka upp oss på den detaljen. ;)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"