reklamer du stör dig på

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
johan_pirate

reklamer du stör dig på

Inlägg av johan_pirate »

Reklamer som du helt enkelt stör dig på ;D

Den reklamen som jag stör mig mest på går på 6:an, ni vet den där "vilken är din dolmio dag?"

+ alla skönhets reklamer  ;D ;D
Senast redigerad av 1 johan_pirate, redigerad totalt 18 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: reklamer du stör dig på

Inlägg av Hund »

Jag stör mig oerhört på ALL reklam, så jag har faktiskt slutat kollat på TV helt. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Okänd

Inlägg av Okänd »

PAPPA TELIA!

Något så sjusärdeles handfallet i karlväg....[img width=20 height=20]http://www.mysmiley.net/imgs/smile/tong ... ue0020.gif[/img].

Undrar om han symboliserar Telia på nå't vis?
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Hund skrev: Jag stör mig oerhört på ALL reklam, så jag har faktiskt slutat kollat på TV helt. :)
Jag stör mig också på all reklam så jag brukar aldrig se mer än delar av program/filmer eftersom jag alltid byter kanal när det blir reklam och sedan ofta fastnar för något annat progrm istället.
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Det är lite samma här, har också slutat titta på TV nästan helt. Kan gå flera månader innan jag frivilligt går in och sätter på TVn för att titta på något på TV, och då är det med 97% sannolikhet en film. Dock blir det lite TV-spel ibland, och film, men TV-tittande är nästan helt utfasat ut mitt liv (sjukt skönt, rekommenderas!).

Vad gäller reklamer så såg jag faktiskt en reklam häromdagen, som fick mig att må jättedåligt och bli så ofattbart arg och upprörd att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det var en reklam från Burger King som börjar med att en man och en kvinna (de betonar det mycket) sitter och äter pyttelite av någonting på snygga tallrikar, men så tröttnar mannen på all "tjejmat" och går ut och förenas med "manliga" män som kör tryckluftsborr påhejad av pom-pom-flickor i korta kjolar, och män som kastar familjebilar och är allmänt "manliga" (drar stora tunga saker med hamburgare som "morot"). Så avslutas det hela med sloganen "man that's a lot of meat".

Förkastligt, äckligt och otidsenligt. Vad hände med debatten om jämställdhet? Vad hände med debatten om skräpmat? Vad hände med debatten om köttkonsumtion? Vad hände med debatten om heteronormen? Vart har Burger King varit de senaste åren? Nej, tack, sånt här bakåtsträvande dravvel slipper jag gärna i min TV-apparat.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

All reklam i tv är skit. Här på internet så är jamba en riktig jävel, men i tidningen kan det till och med vara så att jag läser dem ibland.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"