Datorn går ner i vänteläge några sekunder och startar upp igen!
Jag hittar inte felet och önskar att få hjälp med att rätta till detta vänteläge.
Eftersom inte alla har förstått att "vänteläget" är för att spara ström, alltså datorn går in i ett viloläge!
Vänteläge för Ubuntu 15.10 fungerar inte?
Vänteläge för Ubuntu 15.10 fungerar inte?
Senast redigerad av 1 Tjadden, redigerad totalt 24 gånger.
Re: Vänteläge för Ubuntu 15.10 fungerar inte?
Vad är det för laptop?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Det är en fast Dell Inspiron 570 AMD 64 bit
Nu har jag forskat själv varför datorn inte intar ett viloläge, så meddelas att det inte är standard för Ubuntu 15.10
Jag gjorde en test med sudo pm-hibernate och det fungerade inte, mer än att datorn stängdes av helt.
Nu har jag forskat själv varför datorn inte intar ett viloläge, så meddelas att det inte är standard för Ubuntu 15.10
Jag gjorde en test med sudo pm-hibernate och det fungerade inte, mer än att datorn stängdes av helt.
Det är bara att ge upp och inse att det går inte att fixa detta fel eller som är markerat ingår inte vänteläget som standard! Trots att det fungerade länge och väl tills det lade av fullständigt?
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Normalt fungerar vänteläge i Ubuntu 15.10. Vid något tillfälle har det inte fungerat, utan datorn har vaknat igen efter någon sekund. Det har då, för mig, berott på en USB3-ansluten hårddisk. Efter att ha kopplat ur den och startat om fungerar vänteläget igen.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Intressant? När jag hade fått en uppgradering av Slimjet så dog viloläget? Det är det enda jag kan komma på för stunden. Ska testa att skrota Slimjet och installerer den senaste versionen igen om det har någon påverkan?
Det fungerade inte med ominstallation av Slimjet!
Det fungerade inte med ominstallation av Slimjet!
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Om Kernel Address Space Layout Randomisation (kASLR) aktiveras blir vänteläget otillgängligt. Det är inte aktiverat som standard.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger