7 st! Om jag inte tar fel så är de alla primära!
Jag trodde bara man kunde ha 2 eller 3 primära.
Kan jag fortfarande minska sda5 till typ 100 och lägga in /. /home och swap på den plaatsen för att installera Ubuntu 14.04 på?
Jörgen
. . . Kan jag fortfarande minska sda5 till typ 100 och lägga in /. /home och swap på den plaatsen för att installera Ubuntu 14.04 på?
Tack!Broder Tuck skrev:Lycka till, unge man./tukken
krassegrand skrev:Jo secure boot är fixat.
Innan det ville den inte läsa mina CD med Gparted och Ubuntu.
Jörgen
Du har inte låtit GParted slutföra reduceringen av windows.Skapa utökad partition är inte aktiv!
Vad gör jag fel?
Det är inte tvunget. Linux i sig, är nog inte heller beroende av det. För mig är det mer en smaksak.. . Starta om mellan?
Ja, det blev så efter en del distborttagningar. Samtidigt har jag två hd till, i den här datorn, så jag har inte känt behov av att lägga något mer där. Jag är heller inte så sugen längre på att testa nya Linuxdistar, så det får vara så här ett tag framöver.. . Har Du 1,17TiB inte allokerat?
Ja visst. Men jag själv skulle välja att starta upp med en liveCD eller usb (välja 'prova på') och därifrån starta upp GParted och göra alla tre partitioner på en gång.. . . Nu när jag har 800GiB inte allokerat, kan jag då fixa till de 3 partitioner som jag behöver efter att jag har valt "något annat" med installations-CDn?
Icke så, min herreKan det vara en för gammal Gparted?