Hej,
Jag planerar installera Dual boot på min stationära Win 7 dator, troligen med Ubuntu 14.04 LTS eller 5.10. Disken har bara en partition och mer än halva disken är ledig. Jag tänker använda optionen "installera vid sidan om ...", vilket jag aldrig gjort förut (däremot ett antal där Windows har blåsts väck). Nu undrar jag om allt går lika fint och automatiskt som en total ominstallation, eller om några överraskningar kan duka upp. Datorn är 4-kärnig, 8 Gb RAM, NVDI (eller vad det kallas) och bootar fint från Ubuntu-DVDn.
Hur lång support är det för 15.10, och vilken dist är att föredra, 14.04 eller 15.10?
Dual boot installation
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Dual boot installation
Det bör gå lika bra som en total ominstallation.manushyah skrev:Nu undrar jag om allt går lika fint och automatiskt som en total ominstallation, eller om några överraskningar kan duka upp.
9 månadermanushyah skrev:Hur lång support är det för 15.10
Beror på vad du är ute efter. Betänk bara att 15.10 är en beta1 just nu.manushyah skrev:vilken dist är att föredra, 14.04 eller 15.10?
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Dual boot installation
Det kommer också en ny LTS i april nästa år (16.04), vilket kan vara av intresse ifall du planerar att ha en stabil version länge.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)