Tänkte höra om någon är sugen på att starta en liknande omgubuntu.co.uk hemsida fast på svenska?
Jag kan stå/betala för webhotell och domän om så önskas. Jag har hyfsat bra erfarenhet med wordpress och kan det mesta med CSS + grunderna i html.
När det kommer till skrivning så har jag tyvärr problem med särskrivning så att skriva artiklar är nog något jag bör undvika.
OMGUbuntu hemsida, någon som är sugen?
Re: OMGUbuntu hemsida, någon som är sugen?
Ta nu inte illa upp, men jag förstår inte hur särskrivning kan vara ett problem när man väl är medveten om problemet? Det finns ju faktiskt bara en enda enkel regel att ta hänsyn till... särskrivning används inte i svenska språket.Duzu skrev:När det kommer till skrivning så har jag tyvärr problem med särskrivning så att skriva artiklar är nog något jag bör undvika.
Det finns visserligen något enstaka undantag, men det är så sällsynt att man helt kan bortse ifrån det.
Hur som helst... lycka till med projektet. Klart lovvärt initiativ.
Alltid på kanelen!
- Duzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Särskrivningen är något jag inte alltid ser utan är något andra brukar påpeka mig. Det är där problemet ligger tyvärr.
Jag menar självklart inte att jag inte tänker skriva artiklar, men om det finns andra som är bättre på det så är det nog mer rimligare att de skriver
Jag menar självklart inte att jag inte tänker skriva artiklar, men om det finns andra som är bättre på det så är det nog mer rimligare att de skriver

- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Med risk för att bli anklagad för att motarbeta ett vällovligt initiativ: Hur många personer finns det i Sverige som har intresse av att regelbundet skriva om Ubuntu-nyheter? Finns det förutsättningar för att skapa ännu en svensk Ubuntu-webbplats?
Spontant tycker jag nog det vore bättre att använda den här webbplatsen för ändamålet. Själv får jag ganska god inblick i Ubuntu-världen genom att följa det här forumet - inte minst tack vare JoWas outtröttliga postande av intressanta länkar. Och om någon vill skriva mer utförliga artiklar på svenska, så borde nya trådar i forumet vara en möjlighet, ariklar i Drupal en annan.
Spontant tycker jag nog det vore bättre att använda den här webbplatsen för ändamålet. Själv får jag ganska god inblick i Ubuntu-världen genom att följa det här forumet - inte minst tack vare JoWas outtröttliga postande av intressanta länkar. Och om någon vill skriva mer utförliga artiklar på svenska, så borde nya trådar i forumet vara en möjlighet, ariklar i Drupal en annan.