Jag har UBUNTU 41.04.LTS.
Under hela tiden sedan jag installerade det, har det regelbundet kommit uppdateringar. I snitt minst en gång i veckan, ibland fler.
Nu har jag inte sett röken av några uppdateringar på över två veckor, tror jag.
Är det som det skall vara? Eller har jag drabbats av något fel i min dator?
Kan jag själv aktivt söka efter nya uppdateringar.
I den tidigare versionen av UBUNTU jag hade innan UBUNTU 41.04.LTS, fanns det en rad i rutan, man klickar fram när man skall stänga av datorn, som alltid talade om ifall programmen var uppdaterade, eller om det fanns uppdateringar att göra.
Jag saknar uppdateringar
- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Jag saknar uppdateringar
Det låter inte som det ska vara. Kör "Programuppdaterare".
Tack för tipset!
Jag hittade programuppdateraren, och såg att det fanns massor av uppdateringar att göra. Jag kan ärligt säga att jag inte visste att jag själv aktivt kunde söka efter uppdateringar. I fortsättningen kommer jag regelbundet söka efter uppdateringar, och inte passivt vänta på att det skall dyka upp en ikon om nya uppdateringar.
Jag hittade programuppdateraren, och såg att det fanns massor av uppdateringar att göra. Jag kan ärligt säga att jag inte visste att jag själv aktivt kunde söka efter uppdateringar. I fortsättningen kommer jag regelbundet söka efter uppdateringar, och inte passivt vänta på att det skall dyka upp en ikon om nya uppdateringar.
- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Man ska inte behöva söka uppdateringar manuellt, det ska fungera, men jag har en Lubuntu-installation som jag tycker har krånglat vad det gäller uppdateringarna. Jag har tagit för vana att köra programuppdateraren varje kväll innan jag slår av den. Då vet jag att den alltid är uppdaterad och slipper fundera på det.