Någon som testat installera med New Out Of Box Software?
NOOBS, New Out Of Box Software.
NOOBS är ett nytt sätt att distriburea Raspberry Pi. NOOBS innehåller flera distributioner av RPi nämligen Raspbian, Pidora, RaspBMC, Archlinux, OpenELEC och RiscOS. NOOBS finns att ladda ner på http://www.raspberrypi.org/downloads
How-To: Add WiFi to the Raspberry Pi samt Erfarenheter av Raspberry Pi, en sida samanfattad av Jan Pihlgren.
NOOBS på Raspberry Pi
NOOBS på Raspberry Pi
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Sv: NOOBS på Raspberry Pi
Jag har gjort det.gruble skrev:Någon som testat installera med New Out Of Box Software?
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Re: Sv: NOOBS på Raspberry Pi
Spar du på tangentbordet?HakanS skrev:Jag har gjort det.gruble skrev:Någon som testat installera med New Out Of Box Software?

Var inte snål med vad du tyckte, se så.. en ordentlig recension på minst 10.000 tecken förväntar vi oss

blogg @ Gargamel.NU
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: NOOBS på Raspberry Pi
Jag har testat Noobs vs Openelec vs Raspbian i 2-3 dagar. Noobs misslyckades för mig, första gången installerades ett icke-fungerande Openelec system. 2-3 Noobs försök efter det gick inte ens att starta och jag hade nog för dåligt tålamod för att sätta igång en felsökning. Raspbian och Openelec fungerade problemfritt, men mitt slutmål med hela övningen var en XBMC mediastation och då landade jag på Openelec.
Alltså, intrycket av Noobs var inte klockrent, men det kan mycket väl bero på mig, snarare än Noobs.
Alltså, intrycket av Noobs var inte klockrent, men det kan mycket väl bero på mig, snarare än Noobs.