Jag satt och använde datorn precis som vanligt tidigare idag, när jag märkte att den började bli ordentligt seg. Kollade på CPU-mätaren i panelen; den visade stadigt 100 % CPU-användning. Öppnade system monitor och upptäcker att Firestarter har en CPU-tid på en och en halv timme... Misstänkte till en början att det bara var något "permanent tillfälligt" så att säga, men jag såg då att burken blockerar ungefär ett paket var tredje sekund. Jag har nu kollat upp lite grejer och kommit fram till att min dator har en hel del DoS:ande trojaner.

Är det någon som vet vad det kan bero på? Alla attacker kommer från min vanliga burk med Ubuntu på, och flera av de trojaner jag kollat upp fungerar bara på Windows.

Jag lägger upp en lista på alla blockerade paket, sorterade efter antingen portnummer eller namnet på tjänsten som använder porten (mestadels Unknown, dock). Filerna ska kunna nås på
http://smorgasbord.mine.nu/temp/firestarter/
Usch, nu har jag ett rejält dilemma; antingen stänger jag av brandväggen och DoS:ar som en tok eller så har jag brandväggen på, och får stå ut med att musiken hackar på grund av den höga CPU-användningen. Det sista alternativet är att jag rycker nätverkskabeln, men vad vore datoranvändandet utan Internet?
Skulle bli mycket tacksam för hjälp med detta.
Edit: Ett litet förtydligande.