fattar fortfarande inget om mina ljudinställningar
fattar fortfarande inget om mina ljudinställningar
Har försökt att få ljud i alla mina högtalare men det kommer bara ljud ur mina två front högtalare när jag spelar musik. om jag går in på system->preferences->sound så kan jag välja om jag vill använda Alsa, OSS, multichanellplayback och ett par andra alternativ. det spelar ingen roll vilket alternativ jag väljer för när jag trycker på test knappen så får jag bara ljud ur mina två fronthögtalare och ljudet är väldigt lågt även fast jag har dragit upp volymen på max. utom när jag väljer multichannel istället för Alsa Eller nåt av dom andra alternativen för då får jag värsta monster volymen ur alla sju högtalarna. men när jag spelar musik i någon av mediaspelarna så får jag en väldigt låg volym även med mastern på max och ljudet kommer bara ur mina två fronthögtalare. kan man fixa det här på nåt sätt??
SV: fattar fortfarande inget om mina ljudinställningar
har varit inne i alsamixer och titta lite det står att jag använder digitalt ljud men mitt ljudsystem är analogt hur kan jag ändra detta?? behöver exakta instruktioner för jag vet inte ens vilka tangenter som jag ska använd för att ändra inställningar i Alsa