Good Bye Googel Chrome!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Good Bye Googel Chrome!

Inlägg av Pink Panther »

Brian Fagioli skriver i sin artikel Good Bye Googel Chrome! Han lämnar Googel Chrome för helt använda Firefox. Han menar att de senaste versioner av Googel Chrome har helt enkelt blivit lite för feta som författaren av artikeln också enligt egen utsaga anser sig vara. Han anser Googel Chrome är en riktig RAM slukare. Han anser att man inte ska behöva köpa mer RAM för att använda en web browser.

"Chrome eats through RAM like a termite at a lumber factory. Sure, RAM is relatively cheap, but not everyone wants to upgrade so a web browser can perform better"

Visst har författaren av artikeln en poäng. Men inte lämnar jag Googel Chrome. Men jag hoppas att samtliga utvecklare arbetar med problemet.

Källa: http://betanews.com/2015/01/05/sorry-go ... r-firefox/
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Good Bye Googel Chrome!

Inlägg av Tjadden »

Pink Panther

I Win 7 där vill mitt antivirussystem Avast mota bort Crome genom att påstå att det inte går att lita på Google! Jo, när man ska ut på Google Chrome så får man upp Ask istället och mitt antivirus kräver att avinstallera Google Crome, få man göra på detta sätt?
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Ifall du inte tycker det är ett stort problem för att själv sluta använda Google Chrome, varför tyckte du då det var värt att posta artikeln?
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Flerprocessarkitekturen innebär något större minnesanvändning, men också att allt minne som används för en flik återlämnas då fliken stängs (processen avslutas). Varje tillägg och aktiv ”app” använder förstås minne, som man kan se i Chromes aktivitetshanterare (Skift+Esc).

Google Chrome Memory Usage - Good and Bad

Och gissa vad som är på gång i Firefox… 8)
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"