Kommer troligen bli tvungen att göra en tillfällig installation av Win 7
(vill alltså inte ha kvar installationen efter att jag är klar)
Är på väg att införskaffa mig en felkodsläsare till bilen som då kräver win 7
Funderar på hur jag löser det smidigast, bärbara datorn som skall användas rullar i dag på en ren installation av Ubuntu, på en totalt formaterad disk
Men vilka möjligheter har jag.
Dualboot - borde väl inte vara några problem, även om man brukar att rekommendera att installera Windows systemet först, men hur fungerar det att "avinstallera" Win 7 efteråt
Installera win 7 till ett USB minne eller USB baserad HD - Skulle det vara en möjlighet,
På ett Ubuntu systemen är det inga problem, men hur är det med Windows kan jag lägga det på en usb disk
Finns det någon annan möjlighet som jag förbiser här,
Tillfällig installation av windows
Re: Tillfällig installation av windows
Skriv vad det är för mackapär. En del är smidigast att köra med en Android mobil app.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Om du har tillräckligt med Ram och diskutrymme skulle du kunna installera Windows 7 i VirtualBox. Fördelen är att då får du ingen påverkan på din befintliga Ubuntu installation samt att du tar enkelt bort Windows då du är klar.skalman65 skrev:Finns det någon annan möjlighet som jag förbiser här,
- skalman65
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
http://www.aliexpress.com/item/2014-New ... 43386.htmlgruble skrev:Skriv vad det är för mackapär.
Ram minne = 3GbNemo skrev:Om du har tillräckligt med Ram och diskutrymme
Ledigt disk utrymme = 135 gb
Denna modell verkar inte ha Bluetooth vad jag kan se.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review