En virtuell värld

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

En virtuell värld

Inlägg av Okänd »

Här befinner vi oss i en virtuell värld.
Där är alla lika, agerar under "nicknames", och ingen vet mycket om själva personen bakom.
Vem som helst behandlas som en vanligt människa, oavsett bakgrund, härkomst, läggning, intellekt,
socialt status, kön, politisk inställning, ja till och med ålder.
Har ni någon gång tänkt på, att det kanske finns hörselskadade eller handikappade bland oss ? Nej?
Såklart, det märks ju inte. Här behandlas man som lika bland lika..
"Mobbing" som i skolor, på arbetsplatser och annanstans förekommer faktisk inte, sedan den här
forumet utvecklades på ett sätt som bara är önskvärd, alltså i Ubuntus anda.
Alla här har ett enda interesse, nämligen att jobba med Ubuntu och beskriva problem eller hjälpa
till att lösa dem.
Alla här försöker att välkomna nya medlemmar och ta bort deras rädsla före det första inlägget.
Vem av oss kommer inte ihåg det.... ;)

Syndd bara, att detta inte går att kopiera över till vardagslivet.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: En virtuell värld

Inlägg av vulfgar »

Det är det som min sig betyder egentligen "På internet vet ingen att du är en hund".

Även om du säger att du heter Kalle, är 23 år och kommer från Töreboda så kan vi inte veta om du kanske istället är Britta, 59 och kommer från Sveg.  ;)
Givetvis samma sak med handikapp, utseende, hudfärg, status osv. Det är en av dom saker som jag gillar med att umgås via internet, vi blir bedömda för det vi gör och hur vi agerar, inte för något annat.  :)

Sedan finns ju en viss fara i detta när det gäller ungdomssajter och pedofiler som utger sej för att vara ungdomar, men det är ju inte aktuellt på ett sånt här ställe. Här är det ju en stor fördel att tex en man som är trött på att alltid behöva vara en tuffing kanske passar på att agera lite mjukare via ett kvinnligt nick. En kvinna som är trött på att bli särbehandlad pga av kön kan via ett manligt nick bli "en av grabbarna".  :D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Visst, det är en virtuell värld där alla går under olika nicknames. Vi käner varandra genom det som vi skriver samt en liten bild.

ÄNDÅ lär man känna varandra förvånansvärt bra, bättre än man skulle kunna tro faktiskt. Man märker oftast snabbt vad det är för personlighetstyp och drag på dom som man pratar med. Ett forum är lite som verkliga livet med alla dess ingredienser. Folk brakar ihop, det uppstår draman av olika slag etc.

Jag har inte svårt att tänka mig att många lever ut sina känslor på nätet, precis som de skulle ha gjort i verkliga livet, bara de vågade.

Kort sagt, forum är ett av de roligaste sakerna med internet. :)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Kort sagt, forum är ett av de roligaste sakerna med internet
Särskild den här..... ;D ;D ;D ;D ;D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Sen kan det ju vara något slags Matrix syndrom som föreligger. Den HÄR välden är den enda riktiga. Våra "riktiga" liv är ett skämt som vi tror att vi lever..............

:o
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

En sak har ja märkt, att vissa verkar tro att allt man säger på internet gills inte?

Dom är ett fåtal men dom finns, inget jag bryr mig om egentligen heller. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"