Highlights Ubuntu Linux 2014.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Highlights Ubuntu Linux 2014.

Inlägg av Pink Panther »

Ubuntu Linux och deras utvecklar/personal är en ledande faktor till Linux framgångar. Det berör alla områden, spel, film med flera. Om de inte själv fixar problemen är de en ledande och pådrivande faktor till att externa aktörer ordnar ett stöd för Ubuntu Linux användare. 2015 är ett spännande år, med Ubuntu Phone på menyn. Att förneka Ubuntu Linux betydelse är korkat utan Ubuntu Linux framgångar och utveckling hade inte operativsystem som Linux Mint med flera andra OS varit så framgångsrika aktörer idag. Men det är väl det de handlar om att ge och ta. Att då påstå att Linux Mint med flera inte ger något tillbaka till Ubuntu Linux är att ljuga. Ingen har förbjudit Ubuntu Linux utvecklare att använda något som Linux Mint med flera utvecklare till sina operativsystem. Det är öppen källkod fria använda och ändra. /Pink Panther

Besök: http://www.omgubuntu.co.uk/2014/12/ubun ... highlights
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Highlights Ubuntu Linux 2014.

Inlägg av Tjadden »

Pink Panther

Jag har till en Windowsfrälst kompis sagt det här om de andra operativsystemen, att de plockar åt sig av Ubuntus förbättringar. Just det då kommer hans ärade son in i resonemanget som tillika är programmerare och rabblar upp en massa om hur dåligt Ubuntu är.
Detta bygger han på vad som skrivs på vårt Forum, det verkar som om Ubuntu är uppbyggt på en massa fel vill han göra gällande. Självklart kommer han med en massa kommentarer som jag inte kan besvara, för jag vet inte vad han påpekar för något i jämförelse med Windows, vad det är för skillnad.
Vad är det för skillnad på Ubuntu Mint och vanliga Ubuntu?
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

låt mig Googla det åt dig, sedan lär du ändå få problem övertyga windozern.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Tjadden »

Tack för den upplysningen, jag var på väg att installera Linux Mint men fick för mig att det fanns inte någon större skillnad, men nu vet jag.
morpa
Översättare
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av morpa »

Intressant 2014 för Ubuntu. Kan tyckas ha varit ett lugnt år (med tanke på den rätt trista 14.10) men det är ju grymt mycket på gång.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"