ubuntu 12-Firefox-flash-svtplay
ubuntu 12-Firefox-flash-svtplay
Hjälper bekanta, äldre än jag.
Firefox ville inte, efter uppdatering, visa nyheterna på svt.
Jag googlade och försökte allt möjligt, inget hjälpte
försökte då med chromium (blå ikon)
samma problem (flash sanas). Avinstallerade chromium och installerade chrome (? bjärt färgad ikon) Att jag är lite såhär svävande beror på att jag sitter vid min egen dator nu och inte vid deras.
Chrome kom med allt installerat så nu funkar svt med chrome (om flerfärgad ikon). Dock är det så att det hade varit bättre om Firefox fungerat eftersom dom p.g.a. ålder finner det svårt att lära om. Dom är ju vana att trycka på Firefoxikonen och därmed basta.
Om jag nu får hjälp så kanske jag inte kan pröva era förslag omedelbums eftersom jag sitter där jag sitter.
Det finns kanske ett program som möjliggör för mig att gå in på derras dator och fjärrprova?
Firefox ville inte, efter uppdatering, visa nyheterna på svt.
Jag googlade och försökte allt möjligt, inget hjälpte
samma problem (flash sanas). Avinstallerade chromium och installerade chrome (? bjärt färgad ikon) Att jag är lite såhär svävande beror på att jag sitter vid min egen dator nu och inte vid deras.
Chrome kom med allt installerat så nu funkar svt med chrome (om flerfärgad ikon). Dock är det så att det hade varit bättre om Firefox fungerat eftersom dom p.g.a. ålder finner det svårt att lära om. Dom är ju vana att trycka på Firefoxikonen och därmed basta.
Om jag nu får hjälp så kanske jag inte kan pröva era förslag omedelbums eftersom jag sitter där jag sitter.
Det finns kanske ett program som möjliggör för mig att gå in på derras dator och fjärrprova?
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Sv: ubuntu 12-Firefox-flash-svtplay
Vad provade du? Att göra det som står här: https://help.ubuntu.com/community/Restr ... mats/Flash?lasseroth skrev:Jag googlade och försökte allt möjligt, inget hjälpte
samma problem (flash sanas).
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Re: ubuntu 12-Firefox-flash-svtplay
Jag provade allt möjligt, problemet är ju att komma ihåg vad.
adobe flash plugin i software center
avinstallera och installera.
detsamma via terminal
grejen är ju att det funkat i flera år men att dagens uppdatering krånglat till det
adobe flash plugin i software center
avinstallera och installera.
detsamma via terminal
grejen är ju att det funkat i flera år men att dagens uppdatering krånglat till det
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Om du har konstaterat att flashplugin-installer är installerat, öppna Firefox, menyn Verktyg, Tillägg, Insticksmoduler. Där skall du se Shockwave Flash 11.2 r202. Se också till att Aktivera alltid är valt.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
rätt flashplugin+ aktvera alltid
youtube och andra funkar men inte svt play i firefox
youtube och andra funkar men inte svt play i firefox
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Om du klickar på Lego-biten längst till vänster i adressfältet får du upp olika alternativ beroende på vad som tidigare är valt.
Tillåts kakor på SVT Play?
Tillåts kakor på SVT Play?

Min dator i köket som vi använder för att kika på vem vet mest medan vi äter.
Samma fel funkar inte i Firefox men väl i chome med pepperflash.
Inställningarna ser exakt likadana ut i plugins på båda datorerna
båda har samma inställning att rensa kakor vid exit.
jag gör exakt likadant på båda.
Den som funkar... jag klickar på nyheter, nyheter + pil+ 13 minuter kommer upp,
under tiden kommer "jag förstår" upp avseende spara cookies. Ingen skillnad om jag bekräftar eller inte.
Jag klickar, runt grönt hjul snurrar och den startar.
Köksdatorn.. exakt samma sak.. jag klickar på pilen, pilen försvinner men inget grönt hjul snurrar och inget program startar.
Både köksdatorn och mina vänners dator som nu inte funkar med Firfox, har funkat tidigare och slutade plötsligt fungera vid uppdatering.
Fattar noll, eftersom jag tycker det är exakt samma på båda datorerna
Vad jag gjorde var följande
jag tog mozillamapen från fungerande f-fox, ersatte icke fungerande med denna mapp och nu fungerar det på båda ställen
det är ju inte lika lätt hos mina bekanta eftersom dom vill ju inte ha mina bookmarks och annat
Jag får väl göra likadant där och kasta och kolla, kasta och kolla
Jag kan naturligtvis grönbocka detta som löst men det är det ju egentligen inte eftersom jag/vi inte vet varför felet uppstått.
Jag börjar tro jag har ett dataspöke i huset. Jag får ofta fel som ingen annan har eller förstår hur de uppkommit
Vad jag gjorde var följande
jag tog mozillamapen från fungerande f-fox, ersatte icke fungerande med denna mapp och nu fungerar det på båda ställen
det är ju inte lika lätt hos mina bekanta eftersom dom vill ju inte ha mina bookmarks och annat
Jag får väl göra likadant där och kasta och kolla, kasta och kolla
Jag kan naturligtvis grönbocka detta som löst men det är det ju egentligen inte eftersom jag/vi inte vet varför felet uppstått.
Jag börjar tro jag har ett dataspöke i huset. Jag får ofta fel som ingen annan har eller förstår hur de uppkommit
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Kopiera deras bokmärken och eventuella sparade lösenord och släng sedan profilmappen.
ja, tack
får väl göra det irriterande ändå att man inte fattar vad som är fel
det finns en fil profiles.ini
det är den enda jaag kan se med namnet profile i sig
det är dock en textfil som knappt inehåller någon text alls
får väl göra det irriterande ändå att man inte fattar vad som är fel
det finns en fil profiles.ini
det är den enda jaag kan se med namnet profile i sig
det är dock en textfil som knappt inehåller någon text alls