Så bra! bra! är Ubuntu men så mycket bättre är Linux Mint.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Så bra! bra! är Ubuntu men så mycket bättre är Linux Mint.

Inlägg av Pink Panther »

"hands down the best" för Linux Mint 17.1

Det är tveklöst så att Ubuntu Linux är en av de ledande aktören vad berör olika alternativa lösningar och användningsområden för nya och vana Linuxanvändare. Men erbjuder Ubuntu Linux den bästa lösningen? Det beror på vem du frågar. Ja! och Nej!. Ubuntu Linux är en fantastiskt inkörsport för nybörjare att bekanta sig med Linux. Det är idag 2014 tveksamt att utnämna Ubuntu Linux till den bästa lösningen för nybörjare eller vana Linuxanvändare. Mint 17.1 hyser stor respekt ibland de ledande tekniknyheter i världen. Att ta steget att stanna kvar vid Ubuntu LTS release som bas är ett lyckat drag av Linux Mint. Linux Mint har med det här beslutet fått tid att ytterligare finslipa operativsystemet. Linux Mint undviker Ubuntu Linux höga tempo vad berör nya upplagor och versioner. Men Linux Mint erbjuder ändå de senaste stabila versionerna av populära program. /Pink Panther

"We have a winner! Fresh Linux Mint 17.1 – hands down the best"

http://www.theregister.co.uk/2014/11/24 ... _1_review/
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Så bra! bra! är Ubuntu men så mycket bättre är Linux Min

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Ett eko från förr
studsar ständigt och outtrötteligt
tillbaks . . . .

Med tid,
klingar volymen ner.

Dröjer längre i intervallerna . . .

Men innehållet blir fortfarande detsamma.

Vad och vilket
är bättre än Ubuntu?

I ett Ubuntuforum ges vi tillfälle till att ta det i beaktande . . ..

Tack,
Kylling.
??? ::) 8) /tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Tjadden »

En bekant besserwisser som påstår att han har aldrig haft problem med Windows som han har kört sedan första Win. kom ut.
Råkar jag berömma Ubuntu så påpekar han hur mycket fel det är med Ubuntu, men och ladda hem Ubuntu för att testa skulle aldrig falla honom in?
Det här är mycket vanligt bland folk, så man undrar vem som sprider detta budskap? Knappast Microsoft själva eller hur?

Vad jag anser om Windows som jag är mer hemmastadd vid, så anser jag det helt galet att Windows packar ihop så mycket av paket och filer som absolut ingen kan tycka är bra, men de håller färgen om det och blixtsnabbt kommer skitsnacket om Ubuntu när jag påpekar detta!
När jag säger varför ska Windows har så många program som bara saboterar i Windows som är det stora felet. Det är bättre med Ubuntu där man väljer själv vilka program man vill ha!
Det här är en aber för Ubuntu att Windows ägarna snackar skit om Ubuntu. Jag har bara en person i min vänkrets som kör Ubuntu och det är min bror. Vilket är helt rätt tolkat av Pink Panther att Ubuntu är idealet för nybörjare, han min bror tycker att Ubuntu är helt suverän jämfört med Win. som ofta och länge trasslade till det för honom.
Senast redigerad av 1 Tjadden, redigerad totalt 12 gånger.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

:kram:
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Vad händer om man klär av sig naken på ett flygplan och går runt i gången med en badleksak som har namnet Linux Mint? Den här killen testade och blev gripen av Ubuntu Linux FBI.

”Det här är den löjligaste saken jag tvingats jobba med under hela min karriär”, som en Ubuntu-agent uttryckte det".
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Måtte Alexander göra Skåne strömlöst! ;)
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

Äh, nya distar kommer ut och är bäst just då de kommer ut. Påföljande vecka kommer en annan ut. Nya distar är som spårvagnar - det är ingen id´e att springa efter dem - det kommer alltid en ny!

PS Om man nu inte är fanatiker och vill testa nya distar för sakens skull, då kommer saken i ett annat läge. Go for it!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"