Ser verkligen gedigen ut. Har inte testat att följa den ännu, men kommer förmodligen att göra det. Tummen upp!Ratatosk skrev:En handledning är skriven.

Jag tycker du borde överväga att placera handledningen någon annanstans än som ett antal inlägg här i forumet. En wiki - kanske med undersidor - ligger nära till hands, för att underlätta underhållet.Ratatosk skrev:Lång blev den. Jag ville ju försöka göra den heltäckande, som jag sa. Så jag har delat in den i avsnitt eller kapitel av varierande längd, och ska nu försöka lägga varje sådant avsnitt i en separat forumpost, men ändå i (förhoppningsvis) en enda sammanhängande följd. (Vi får se hur det går.)
Sedan är det naturligtvis så att jag kan ha missat saker i mina efterforskningar, och den praktiska erfarenhet som handledningen är baserad på är ju bara min personliga. Så om andra kan fylla i med ytterligare synpunkter, information och erfarenheter – och rättelser av eventuella rena fel förstås – är det naturligtvis välkommet.
En möjlighet är Ubuntus centrala server, där jag lade guiden E-legitimation, som därmed kan redigeras av alla som är medlemmar i LoCo-gruppen. Det finns även en wiki här på ubuntu-se.org, men hur den fungerar får någon annan förklara.