ubuntu 7.04 problem

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
mickej79
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

ubuntu 7.04 problem

Inlägg av mickej79 »

Hej Jag försöker köra in ubuntu 7.04  filer från en annan ubuntu dator altså tagit alla deb filer o lagt in på en cd för o kuna intsallera det på en annan dator.. Och när jag försöker med det stänger den hela tiden programet synaptec eller vad det nu heter.  vad kan det då vara??  eller finns det något annat komnado man kan kör för o installera flera deb filer samtidigt.  jag tänkte som man kan kanske köra via konsolen?

Mvh micke
Användarvisningsbild
DeepThought

SV: ubuntu 7.04 problem

Inlägg av DeepThought »

Jag vet inte om det går, men kanske kan du gå in i mappen där du har .deb-filerna och köra sudo dpgk -i * ? (Observera, det är ett i som i install, och flaggan --install går lika bra).

Kolla in man dpkg och se (ex. så kanske du har .deb-filerna utspridda i flera mappar och då kanske du måste köra med flaggan -R och ange "översta" katalognamnet istället).
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"