Om musproblem

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
jar_vii
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Om musproblem

Inlägg av jar_vii »

Jag har problem med mus i ubuntu, den rullar 30 sekunder i upp och ner och öppnar mina programmer i datorn. Det händer 1-2 gånger per dag. Info om musen: Gammal rullmus i microsoft, ingen laser, gammal port. Kan det vara fel på ubuntu eller i min mus? ???
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Om musproblem

Inlägg av johanre »

Har du enbart Ubuntu installerat eller en dual-boot installation med Windows på samma dator? Om du har Windows också, och samma sak händer där, då är det garanterat musen som behöver ses över / bytas ut. Om det inte sker i Windows, då är det något i Ubuntu som spökar.
jar_vii
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av jar_vii »

johanre skrev:Har du enbart Ubuntu installerat eller en dual-boot installation med Windows på samma dator? Om du har Windows också, och samma sak händer där, då är det garanterat musen som behöver ses över / bytas ut. Om det inte sker i Windows, då är det något i Ubuntu som spökar.
På datorn har jag bara ubuntu.
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Dags för rengöring av musens inre?
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av johanre »

Alternativt, jämför med en annan mus om du har en du kan låna. Sker samma sak med den så är det troligtvis något i datorn som är fel. Om inte, så är det dags att rengöra eller byta ut den gamle rullmusen.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"