Om musproblem
Om musproblem
Jag har problem med mus i ubuntu, den rullar 30 sekunder i upp och ner och öppnar mina programmer i datorn. Det händer 1-2 gånger per dag. Info om musen: Gammal rullmus i microsoft, ingen laser, gammal port. Kan det vara fel på ubuntu eller i min mus? 

- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Om musproblem
Har du enbart Ubuntu installerat eller en dual-boot installation med Windows på samma dator? Om du har Windows också, och samma sak händer där, då är det garanterat musen som behöver ses över / bytas ut. Om det inte sker i Windows, då är det något i Ubuntu som spökar.
På datorn har jag bara ubuntu.johanre skrev:Har du enbart Ubuntu installerat eller en dual-boot installation med Windows på samma dator? Om du har Windows också, och samma sak händer där, då är det garanterat musen som behöver ses över / bytas ut. Om det inte sker i Windows, då är det något i Ubuntu som spökar.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Dags för rengöring av musens inre?
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Alternativt, jämför med en annan mus om du har en du kan låna. Sker samma sak med den så är det troligtvis något i datorn som är fel. Om inte, så är det dags att rengöra eller byta ut den gamle rullmusen.