..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Ända sen jag bodde i Valdemarsvik och med jämna eller ojämna mellanrum var tvungen att passera "diket", så har jag velat bo utefter det.
Jag är så aaaavis! [img width=80 height=58]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... /cries.gif[/img]
Har man bott så nära kanalen i så många år som jag gjort så tänker man knappast på det. Men visst är det vackert att gå en sväng längs kanalbanken och titta på alla båtar som kommer förbi.
Turismen har ökat lavinartat de senaste åren, gott om tyskar, fransmän, norrmän, danskar mm. Så jag antar att Göta Kanal är ganska omtyckt även i andra länder.
Någon här som har några uppgifter om SVEA kanal? Blev aldrig byggd, bara projekterad.
Den skulle nog blivit en ännu värre förlustaffär än Göta kanal, men det är synd att den inte finns i dag. Den skulle förmodligen varit minst lika häftig som Göta.
Skulle gått via Vänern och Skagern upp genom Letälven för att vända i Degerfors och Möckeln och gå genom diverse sjösystem ut i Svartån och till Hjämaren och via Hjälmare kanal komma ut i Mälaren och därmed nå Stockholm.
Ska väl kanske bli en bok så småningom, eller i vart fall några artiklar, beroende på hur mycket material det går att få fram.
Har en del material som ligger och dammar, men alla uppslag emottages tacksamt!