Huawel E3276
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Huawel E3276
Är det någon som har fått denna att fungera på en dator som har Xubuntu att fungera, jag har skrivit till Telia men jag förväntar mig ingen hjälp från det håller. Eftersom det inte fungerar när jag ansluter det den uppför sig som en vanlig usbminne så har jag funderat på en router för mobilt internet så har ni kunskaper om någon som skulle fungera så tar jag tacksamt mot alla förslag.
Re: Huawel E3276
Märkligt inte en enda har skrivit något fast det modemet måste var en av de mest använda 4g eftersom telia använder det
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Tror helt enkelt att det inte är så många av medlemmarna på forumet som använder det - dessutom är det semestertider.... Jag googlade lite och det finns en del trådar i ämnet bl.a. på ubuntuforums.org men vill inte börja rekommendera något utan att känna mig säker.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag har Huawei E392 4G modem också från Telia som fungerar utmärkt på Ubuntu 13.10, 14.04 och 14.10. Men jag använder mest Huawei E5776 mobil router från Telia då jag tycker det är smidigast då man kan ha flera datorer uppkopplade samtidigt.
Det var något sådant här jag funderade på det finns flera märken men frågan är fungerar de tillsammans med E3276, samtidigt måste jag säga att Telia är inte speciellt kundvänlig de nämner inte ens att de har en som heter B260A på sin hemsida utan de hänvisar bara genom ett telefonnummer till Huawai och där är det bara engelska som gäller och det är inte min starka sida.bjoost61 skrev:Jag har Huawei E392 4G modem också från Telia som fungerar utmärkt på Ubuntu 13.10, 14.04 och 14.10. Men jag använder mest Huawei E5776 mobil router från Telia då jag tycker det är smidigast då man kan ha flera datorer uppkopplade samtidigt.
-
Med Huawei E5776 mobil router behöver du inte använda modemet, du sätter kortet direkt i den. Jag fick den "gratis" av Telia mot 12 månaders bindningstid.
Nu har jag varit och köpt en 3g/4g router (TP-Link) men till Huawei E3276 fungerar den inte däremot fungerar den till 3G så det är bara att åka till baka med den.Problemet är att hitta en router som fungerar jag har lyckas läsa mig till vissa som inte fungerar så jag hoppas att ni som har erfarenhet vilka som inte fungerar tipsa mig om de och framför allt tipsa mig om vilka som fungerar annars kommer damen som jag hjälper att raskt gå över till Windows.
-
Kör en Huawei E5776 eller en ZTE MF910 mobil router så kan du stoppa i SIM-kortet direkt i dem utan att använda E3276:an alls och det det fungerar utmärkt.
Tråkigt nog har damen som ägde den dator jag höll på med lessnatt eftersom jag inte hittade någon vettig lösning för att få i gång Telia 4G usb i Xubuntu så resultatet nu blir ett inköp av en ny dator med mera minne och Windows som operativsystem som klara 4G utan några extra resurser så nu stänger jag den här tråden.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Litet sent, men Dovodo har routrar som fungerar med 4G-modem. Jag har den äldre 4GR och ett Huawei-modem (E398) från Tele2.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger